Nybörjare söker hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

248
40
Yoshi123:
Jonas_ skrev:

Även en ögonfransgecko som får CGD måste få insekter som ett komplement i kosten, dock inte dom mängderna en leopardgecko äter men ändå :) Helt utan insekter klarar sig inte ögonfransar. 

Leopardgeckos är lättskötta och bra ödlor :) Finns egentligen många geckos som är trevliga i terrarium! 

Oj jag glömde skriva det. Blev ett litet slarvfel 

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Yoshi123 skrev:
Det första (och enda) terrariedjuret jag har är en leopardgecko dessa är väldigt bra nybörjar geckos men problemet är kanske att dessa är rovdjur och vill ha levande insekter. Men annars är de jättetrevliga. Annars är ögonfransgeckos jättetrevliga och lättskötta då de kan klara sig bra på CGD. Lycka till.

Håller med Jonas_
Bara CGD (förkortning av Crested Gecko Diet, ett pulver man blandar ut med vatten som gillas av t.ex ögonfransgeckos och daggeckos) räcker inte. Det måste kompletteras med levande insekter även om det inte är lika mycket som t.ex leopardgecko. 

Själv har jag ögonfransgecko men då jag hjälper till på en (BRA) djuraffär ibland har jag erfarenhet av flera arter. Jag skulle nog säga att dagaktiva ödlor är mycket roligare. Det finns ju t.ex daggeckos och skäggagamer för att nämna några. Även leopardgecko är väldigt rolig enligt mig då den kommer ut ur gömstället även mitt på dagen om det är mat, medans ögonfransgecko väntar tills natten och mycket sällan kommer fram på dagen. Men om man är uppe sent på kvällen/natten är ögonfransgecko ett perfekt val.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild