Nybörjare söker hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

25
45
TheGambler79:
FarBeyondMemes skrev:

Förlåt att jag är så kass på sånt, men vad betyder det? Jag vill helst ha en ödla som kräver lite mer också då jag gillar att hjälpa till en massa och ta min tid av dagen att göra grejer åt djur.

Tack så mycket för förklaringen! Jag ska definitivt läsa upp!

Kortfattat så är det en hotad art, söker du på google kan du nog hitta en del info.

//P

12
0
FarBeyondMemes:
TheGambler79 skrev:

Kortfattat så är det en hotad art, söker du på google kan du nog hitta en del info.

//P

oj wow! Synd att arten har blivit det!

12
0
FarBeyondMemes:
Vet någon om physignathus cocincinus (kan inte det svenska namnet) är bra?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
FarBeyondMemes skrev:
Vet någon om physignathus cocincinus (kan inte det svenska namnet) är bra?

Vattenagam fins skötsel råd för den och de flesta ödlorna du nämt phär på terrariedjur.
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=p_cocincinus

12
0
FarBeyondMemes:
Fredrik89 skrev:

Vattenagam fins skötsel råd för den och de flesta ödlorna du nämt phär på terrariedjur.
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=p_cocincinus

tack så mycket, visste knappt att det fanns skötselråd på sidan!

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:

FarBeyondMemes skrev:

Förlåt att jag är så kass på sånt, men vad betyder det? Jag vill helst ha en ödla som kräver lite mer också då jag gillar att hjälpa till en massa och ta min tid av dagen att göra grejer åt djur.

Sorry, skulle förklarat lite mer ingående. Såhär står det om CITES, hoppas engelska är okej:
"CITES (the Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora) is an international agreement between governments. Its aim is to ensure that international trade in specimens of wild animals and plants does not threaten their survival."

För att skydda krokodilödlan från att dö ut, har man satt denna art under bilaga I av CITES, vilket innefattar förbud av handel med denna art utom i vissa undantagsfall.

12
0
FarBeyondMemes:
anders skrev:

Sorry, skulle förklarat lite mer ingående. Såhär står det om CITES, hoppas engelska är okej:
"CITES (the Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora) is an international agreement between governments. Its aim is to ensure that international trade in specimens of wild animals and plants does not threaten their survival."

För att skydda krokodilödlan från att dö ut, har man satt denna art under bilaga I av CITES, vilket innefattar förbud av handel med denna art utom i vissa undantagsfall.

Tack så hemskt mycket! Ja, det är så synd! Dem såg så intressanta ut!

2966
1648
Hoggaforfan:
FarBeyondMemes skrev:

Tack så hemskt mycket! Ja, det är så synd! Dem såg så intressanta ut!

Det är en väldigt snygg art men ganska skygg och ganska bitsk. 

219
278
Lordguras:
Nilvaran

81
154
Pngtaipan:
Lordguras skrev:
Nilvaran
fördjupa Dig gärna i det uttalandet är en av dom mest aggressiva och stressade ödlor jag haft..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild