Giftiga växter, Jemenkameleont??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
smul:

Hej 

Har skaffat mig en liten Jemen på 3 mån o satte in en bergspalm, en ampellilja och en pilspetsraknka till honom.

är det någon som vet om dessa växter är giftiga eller ej?, Då jag upptäckte att han glupskt tog för sig av pilspetsrakan och även började kalasa på bergspalem

Hemskt tacksam för svar // en orolig matte

12
5
J_R:

Mitt råd är nog att ta reda på de latinska namnen på växterna och söka svar i engelskspråkiga forum.

334
290
LobsterPie:
Finns en lista över säkra växter här på sidan. Kolla om dina växter är med på den, om de är det så är de säkra.

De kan ju såklart vara ogiftiga även om de inte är med på listan.

8
0
smul:
Den fanns med i listan över terrarieväxter här på hemsidan, tror du att den är okej då ? 

334
290
LobsterPie:
smul skrev:
Den fanns med i listan över terrarieväxter här på hemsidan, tror du att den är okej då ? 

Ja

8
0
smul:
kanon tack så hemskt mycket för hjälpen :)  <3 

321
444
Daniel_S:
Hej
Växterna som finns med i listan här på sidan, är vissa utvalda växter som lämpar sig i terrarium, men flera av dom är inte att rekommendera  att ha tillsammans med växtätare. Pilspetsraknka t.ex. lär kunna orsaka viss smärta/irritation vid förtäring. Jag tror dock din kameleont skulle sluta äta av den ganska snabbt om plantan skulle ge den något av ovan.
Ampellilja och bergspalm tror jag dock inte det är någon fara med. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild