Hur ofta ska man mata Cresteds med syrsor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
2
Haren:
Hej,

Min ödla är nu gammal nog för att börja äta levande foder (Syrsor i detta fall) 

Min crested är ca 3 månader gammal och väger ca 4 gram. Var iväg o köpte ett tiotal bebis-syrsor idag samt kalcium som jag ska pudra dom med. Hur ofta ska man egentligen mata sina cresteds med syrsor? Vart jag än läser står det helt olika. Allt ifrån 2ggr i veckan till 1 gång i månaden. Står verkligen helt olika så vet inte riktigt vad jag ska gå efter. Vet att cgd ska fortfarande vara huvudrätten. Vad har funkat bäst för era cresteds under deras uppväxt?

Tack! :)

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Haren skrev:
Hej,

Min ödla är nu gammal nog för att börja äta levande foder (Syrsor i detta fall) 

Min crested är ca 3 månader gammal och väger ca 4 gram. Var iväg o köpte ett tiotal bebis-syrsor idag samt kalcium som jag ska pudra dom med. Hur ofta ska man egentligen mata sina cresteds med syrsor? Vart jag än läser står det helt olika. Allt ifrån 2ggr i veckan till 1 gång i månaden. Står verkligen helt olika så vet inte riktigt vad jag ska gå efter. Vet att cgd ska fortfarande vara huvudrätten. Vad har funkat bäst för era cresteds under deras uppväxt?

Tack! :)

I naturen äter de ju främst insekter. Jag skulle ge den 2-3 gånger i veckan. Jag har dubia (som ej kan klättra på väggar) i en skål, fri tillgång. Men syrsor tror jag smiter då. Och ta ut syrsan om inte geckon tar den då syrsan kan äta på geckon osv. Men jag har bara en crested och den var redan 2år när jag köpte den. Men köp dubianymfer istället då dessa kan vara i en skål, utan att kackisen smiter, så geckon har fri tillgång på dom. Om jag inte mins fel äter vilda cresteds 60% insekter och 40% frukt nektar m.m. och som vild unge 70%insekter och 30% frukt, nektar m.m. Så ge den rejält. Men om den äter hela tiden kanske den inte ska ha fri tillgång.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild