Bottensubstrat till pärlödla?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

108
114
GOONI:
Vad ska jag ha för substrat till framtida pärlan? Har hört lite olika, så därför kastar jag upp frågan här.

175
228
Rosenlukas:
Till mina har jag ca 15cm djupt så att de kan gräva ordentligt. Har en blandning av sand och torv/jord och lite annat också...
I den varma och torra delen är det ungefär 90% sand som sedan blandas ut till ca 60% sand i den svalare delen där jag fuktar oftare. 

108
114
GOONI:
Kan man ta sand utifrån eller skulle julas blästersand funka? Har några säckar över från mina akvarieprojekt.

175
228
Rosenlukas:
GOONI skrev:
Kan man ta sand utifrån eller skulle julas blästersand funka? Har några säckar över från mina akvarieprojekt.

Jag använder sand utifrån, men blästersand lär funka lika bra

4
8
Kintho:
Rosenlukas skrev:
Till mina har jag ca 15cm djupt så att de kan gräva ordentligt. Har en blandning av sand och torv/jord och lite annat också...
I den varma och torra delen är det ungefär 90% sand som sedan blandas ut till ca 60% sand i den svalare delen där jag fuktar oftare. 

Vilka mått på burken Rosenlukas? Grymt :)

Medlem i SHF
130
63
Majste:
Rosenlukas skrev:

Måste bara få säga att det var ett fantastiskt snyggt terrarium du gjort! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild