Konstig leguan på Skansenakvariet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Hej. I måndags var jag och besökte Skansenakvariet. Där fanns ett stort leguanterrarium. Där bodde tre leguaner. Två som såg ut som riktiga praktexemplar och en väldigt konstig. Den såg ut att ha "tappat" alla sina taggar och hade vad jag tror är bitmärken. Vet någon vad som kan ha hänt, även om det inte är mitt djur så undrar jag.

Bilder:

184
218
Kristian_F:
Gissningsvis nyparad hona?

334
290
LobsterPie:
Misskött djur som de tagit hand om?

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Vet att de har en omhändertagen leguan på tropicarium i Kolmården med samma utseende! Kammen förlorades p.g.a att den hölls i fel klimat och med fel kost är det jag fått veta därifrån! Så det kan ju kanske vara ett avskräckande exempel för de som vill ha dem gående lösa inomhus! 

175
258
Akesson:
För offentliga terrarium/djurparker är inlämnade djur som sorgligt nog varit misskötta är inget ovanligt alls.
Allt som oftast hålls dom dock (av förklarliga skäl) i bakhägn istället för i "displayburen"

Leguanen på ovanstående bilder ser dock ut att ha fallit offer för en överintresserad alt. våldsam kamrat

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Kristian_F skrev:
Gissningsvis nyparad hona?

Mycket möjligt att bitmärken är pga. det eller som Akesson säger taskig burkamrat. Men taggarna ser inte ut att vara avbitna på det viset, det beror nog på fel klimat, kost som Alex säger. 
LobsterPie skrev:
Misskött djur som de tagit hand om?

Mycket möjligt det med. Men någon annan leguan borde vara inblandad också med tanke på bitmärkerna, kanske någon burkamrat i dens tidigare hem (där den blev misskött)?

321
444
Daniel_S:
Prova maila skansenakvariet och fråga? :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild