Bottensubstrat, regnskog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

496
213
David:
Mickee skrev:

Dom fick en sändning reptiler i fredagskväll så dom fixar nog runt med dom + förbereder sig inför mässan i helgen.
Har stått o fingrat på dom där kokosbakgrunderna själv å dom verkar bra, lagom kompakta för rötter o behålla fukt en stund och ser "naturliga"ut.
Och mekansikt slitage står dom nog emot bra oxså, har för mig ikea sålde dörrmattor av kokos förr.
Hur snabbt dom förmultnar i fukt kan jag bara spekulera i, men tror dom klarar sig en bra stund :)

Jag hyser inget agg emot dem, så det är lugnt:) Har full förståelse för att det kan köra ihop sig. Köpte en korkbakgrund idag, de där pressade. Ser lite tråkiga ut kanske men om ficus pumila klänger sig fast i den och täcker delar av den så tror jag det ser ok ut.

496
213
David:
Ni som är vana vid regnskog och levande växter. Jag har hela tiden antagit att det är dåligt med bottenvärme om man har levande växter, stämmer det? 
Har lite problem med uppvärmningen av mitt glasterrarie. Blir för varmt uppe vid gallret.

52
30
Pabo:
David skrev:

Jag hyser inget agg emot dem, så det är lugnt:) Har full förståelse för att det kan köra ihop sig. Köpte en korkbakgrund idag, de där pressade. Ser lite tråkiga ut kanske men om ficus pumila klänger sig fast i den och täcker delar av den så tror jag det ser ok ut.

Du kan få ett lite trevligare utseende på korkbakgrunden om du river av ytan med en gaffel efter att du monterat den i terrariet. 

496
213
David:

Hur tät kan "mattan" vara som man har mellan lecakulor o jord. 
Jag köpte marktäckväv, men läser i länken ovan att den får inte vara tätare än att hoppstjärtar kan ta sig igenom.

Bör man hellre köra på nåt myggnät eller liknande?

2966
1648
Hoggaforfan:
David skrev:

Hur tät kan "mattan" vara som man har mellan lecakulor o jord. 
Jag köpte marktäckväv, men läser i länken ovan att den får inte vara tätare än att hoppstjärtar kan ta sig igenom.

Bör man hellre köra på nåt myggnät eller liknande?

Det fungerar bra med marktäckväv
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild