Bottensubstrat, regnskog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

496
213
David:
petlover2003 skrev:

Du skulle kunna skicka iväg ett mail till Magnus (tror han hette såXD) på herperschoise och fråga. De svarar snabbt på mail och kan sin sak (reptiler). Det längsta jag fått vänta på svar är 4 timmar:)

Har skickat att mail. Har läst lite om att cocosbakgrunderna förmultnar ganska snabbt och det kanske inte är så kul.

Har hör om gott om xaxim men det blir ju betydligt dyrare, lite för dyrt.

Har nån back to nature slimeline i ett gammalt akvarie som jag skulle kunna använda men det blir ju inte mycket för växterna att klättra på.

496
213
David:
a6lex skrev:
Jag kör med orkidéjord och döda löv. Drar inte åt sig lika mycket vatten som vanlig jord gör, lätt det blir en sumpmark då.

Finns det löv man vill undvika att använda? Tänker att vissa sorter kanske förmultnar för snabbt.

376
359
a6lex:
David skrev:

Finns det löv man vill undvika att använda? Tänker att vissa sorter kanske förmultnar för snabbt.

Jag har massa olika torkade löv i min. Har börjat förvinna lite nu efter jag släppte in gråsuggorna. Men tror det kvittar vilka man använder!

2966
1648
Hoggaforfan:
David skrev:

Det enda negativa med det är att man själv måste ut och hämta mer löv men annars har det ingen betydelse

210
273
Lordguras:
Ta med dig farsan dit

496
213
David:
Då har jag lite koll:) ska bara bestämma hur jag ska göra med bakgrund med.

184
218
Kristian_F:
Läste en artikel om att gråsuggor fortplantar sig bättre med löv från al som föda, länk till artikeln finns här www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=6199. Det är de löven som det äts på mest här hemma också. Både i terrariet och i maskodlingen med hoppstjärtar tillagt, verkar som att hoppstjärtarna gillar al löven också.

496
213
David:
petlover2003 skrev:

Du skulle kunna skicka iväg ett mail till Magnus (tror han hette såXD) på herperschoise och fråga. De svarar snabbt på mail och kan sin sak (reptiler). Det längsta jag fått vänta på svar är 4 timmar:)

Det där med att svara snabbt vet jag inte, slängde iväg ett mail för ett par dagar sen men inget svar.:) Skulle vilja veta hur hållbarheten på cocosbakgrunderna är.

240
183
Mickee:
David skrev:

Det där med att svara snabbt vet jag inte, slängde iväg ett mail för ett par dagar sen men inget svar.:) Skulle vilja veta hur hållbarheten på cocosbakgrunderna är.

Dom fick en sändning reptiler i fredagskväll så dom fixar nog runt med dom + förbereder sig inför mässan i helgen.
Har stått o fingrat på dom där kokosbakgrunderna själv å dom verkar bra, lagom kompakta för rötter o behålla fukt en stund och ser "naturliga"ut.
Och mekansikt slitage står dom nog emot bra oxså, har för mig ikea sålde dörrmattor av kokos förr.
Hur snabbt dom förmultnar i fukt kan jag bara spekulera i, men tror dom klarar sig en bra stund :)

30
10
petlover2003:
David skrev:

oj, jag har alltid fått snabba svar iaf :o

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild