Funderar på skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
16
linisgirl84:
Hejsan!
Funderar på att skaffa en skäggagam, men vill ha en som inte blir så bred, tycker dom andra är finare! Någon som vet vad jag ska ha för morf då?? Hur stort terrarium ska man ha till två stycken?
MVH/Lina

334
290
LobsterPie:
linisgirl84 skrev:
Hejsan!
Funderar på att skaffa en skäggagam, men vill ha en som inte blir så bred, tycker dom andra är finare! Någon som vet vad jag ska ha för morf då?? Hur stort terrarium ska man ha till två stycken?
MVH/Lina

Hur breda de är har ju inget med morf att göra. Där är det ju snarare matning som spelar roll.

Och jag vill inte uttala mig för mycket om just skäggisar, men ha inte två tillsammans. Det finns ingen egentlig anledning till det. Hanar slåss med varandra. Hona + hane slutar oftast med att hanen stressar honan och med två honor kan det också uppstå problem.

Storlek på terrarium kan du se om du tittar på L80. Gå in på information här på sidan, sen information, sen terrarium och där finns det en flik som heter L80 eller något om storlek. Tänk på att det är MINSTA rekommenderade yta. Större är alltid bättre.

373
171
Anathawa:
linisgirl84 skrev:
Hejsan!
MVH/Lina

Om du ser en skäggagam som är "bred" dvs som en pannkaka, så beror det antagligen på att den breder ut sig för att kunna ta upp så mycket värme och ljus som möjligt. De gör så när de solar!

Samma skäggagam kommer att vara smal och fin när den blivit tillräckligt varm.

Som juveniler är alla tunna och smala medan de blir kraftigare över hela kroppen när de vuxit till sig. däremot ska de inte vara överviktiga men det handlar nästan helt och hållet om vilken kost ger och vilken mängd. :)

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Vill du ha en bred så kan du köpa en och mata den väldigt lite så den blir mager (skojade bara). Det med bred och smal beror på om den solar, jagar eller sover. 

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
linisgirl84 skrev:
Hejsan!
MVH/Lina

Finns ju dvärgskäggagam också, dom ser ju presis likadana ut, men mindre!

28
16
linisgirl84:
anniemalmros skrev:

Finns ju Dvärgskäggagam också, dom ser ju presic likadana ut men mindre!

Jo dvärgskäggisar har vi redan! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild