Vilket terrarium för panterkamleont?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
FoxyPanda84:

När man lovat sin partner att om man själv fick införskaffa skäggagamer så skulle han få sin panterkameleont, ibland är man knäpp som lovar saker *FNISS*

Nej skämt å sido han har alltid ställt upp med alla djur som jag tagit hem och inte sagt ett pip.

Så nu när jag vet att han vill ha sig en kameleont så vill jag se till att detta sker då jag som sagt fick mina älskade skäggisar.

Men nu har man ju tummen mitt i handen och är inte direkt duktig på att snickra ihop egna terrarium, så min fråga lyder vart hittar jag terrarium som pasar till en kameleont?

334
290
LobsterPie:
FoxyPanda84 skrev:
När man lovat sin partner att om man själv fick införskaffa skäggagamer så skulle han få sin panterkameleont, ibland är man knäpp som lovar saker *FNISS*

Nej skämt å sido han har alltid ställt upp med alla djur som jag tagit hem och inte sagt ett pip.

Så nu när jag vet att han vill ha sig en kameleont så vill jag se till att detta sker då jag som sagt fick mina älskade skäggisar.

Men nu har man ju tummen mitt i handen och är inte direkt duktig på att snickra ihop egna terrarium, så min fråga lyder vart hittar jag terrarium som pasar till en kameleont?

Att bygga ett terrarium är ju faktiskt inte speciellt svårt. Om jag lyckades få ihop ett med måtten 120x50x150 cm till min kameleont så kan nog alla lyckas. Annars är väl de största terrsrierna som säljs kommersiellt exoterras 90x45x90. Jag hade ju gärna föreslagit större till en kameleont, men då får man ju som sagt bygga. 

30
10
petlover2003:
Jag letade efter några länkar men hittade inget som verkade helt ultimat men tänkte länka ändå:)

www.herperschoise.se/product.html/150-x-60-x-100-terrarium?category_id=72 Fattar inte varför de skriver att det är till marklevande när det är 
1 Meter högt hahaXD

www.7h-zoo.se/product.html/terrarium-large-x-tall?category_id=105     Inte säker på om detta är för litet dock...

Det var svårare att hitta bra än vad jag trodde:/

459
138
Pakke:
petlover2003 skrev:
Jag letade efter några länkar men hittade inget som verkade helt ultimat men tänkte länka ändå:)

www.herperschoise.se/product.html/150-x-60-x-100-terrarium?category_id=72 Fattar inte varför de skriver att det är till marklevande när det är 
1 Meter högt hahaXD

www.7h-zoo.se/product.html/terrarium-large-x-tall?category_id=105     Inte säker på om detta är för litet dock...

Det var svårare att hitta bra än vad jag trodde:/

Ja lite underligt att de skrev marklevande. Men det är ändå bra till kameleont som kan vandra på längre längd med 1 meter höjd. Även det passar till "tree monitor lizard" också.

3
0
FoxyPanda84:

Tittat igenom mycket själv och det ni skickat  och håller med allt är ju inte optimalt så får väl fundera lite på att bygga ett eget även om man inte är så grymt duktig på byggnationer själv hehe.

stort tack för att ni kollat och hjälpt mig kolla runt lite, stort tack.

blir en tripp till södertälje mässan imorgon med så får man väl fundera lite där också hehe.

334
290
LobsterPie:
FoxyPanda84 skrev:
Tittat igenom mycket själv och det ni skickat  och håller med allt är ju inte optimalt så får väl fundera lite på att bygga ett eget även om man inte är så grymt duktig på byggnationer själv hehe.

stort tack för att ni kollat och hjälpt mig kolla runt lite, stort tack.

blir en tripp till södertälje mässan imorgon med så får man väl fundera lite där också hehe.

Använd terrariebyggaren här på sidan. Man sätter reglar i tak och botten och sen skruvar man bara fast alla sidorna i reglarna, superenkelt :)

2966
1648
Hoggaforfan:
FoxyPanda84 skrev:

Bygg om ett vitrinskåp eller glasskåp eller måttbeställ ett glasterrarium? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild