Bottenmaterial

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
1
pajen97:
hejsan är intresserad av att veta vad folket använder för botten material till era tropiska terrarium och vad som kan vara det billigaste och `ordentligaste´ alternativet? 
Kör just nu på kokos fiber men undrar om det finns annat på större påsar?

Tack på för hand o gott nytt år :)

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
pajen97 skrev:
hejsan är intresserad av att veta vad folket använder för botten material till era tropiska terrarium och vad som kan vara det billigaste och `ordentligaste´ alternativet? 
Kör just nu på kokos fiber men undrar om det finns annat på större påsar?

Tack på för hand o gott nytt år :)

Underlättar om du skriver vilken art du har och om du har levande växter, hoppstjärtar och falskbotten eller inte. Torv, kokos fiber och ogödslad blomjord funkar. Alla finns i stor förpacknigar.

6
1
pajen97:
Fredrik89 skrev:

Underlättar om du skriver vilken art du har och om du har levande växter, hoppstjärtar och falskbotten eller inte. Torv, kokos fiber och ogödslad blomjord funkar. Alla finns i stor förpacknigar.

jag har en ögonfrans 2 jungfrugeckos och har levande till ögonfransen 
falskbotten ? sån med lager ? 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
pajen97 skrev:

jag har en ögonfrans 2 jungfrugeckos och har levande till ögonfransen 
falskbotten ? sån med lager ? 

Det borde funka med kokos fiber. Det finns i störe förpacknigar om du tycker det går åt. Ja falsk botten är de  med lager.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
jag kör med leca, markduk och torv och eventuellt lite sand i alla mina terrarium. Sen har man i lite vitved, mossa och löv på det så ser det naturligt och bra ut hoppstjärar och gråsuggor. Billigt snyggt och håller sig hyfsat rent av sig själv.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild