palu terrarium Morelia spolita

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

62
31
kreatur:
Tjena. Ska börja göra om mitt exo terra 90*45*90 till min djungel. Det jag ska göra är en vattendel och ett vattenfall. Kommer att göra Bakrunden med fogskum.
Min fråga är hur stor del av botten kan jag ha som vattendel till ormen ? tanken är att det ska vara lite liv i det.

Bilder kommer upp lite då o då :) 

62
31
kreatur:
Efter städningen av Terrarium. Så blev det fog skummning o lite bark o sånt. Den stora barkbiten är tanken att det ska bli ett gömställe. Tyvärr så tog 2 stora burkar slut. Så får åka o köpa mera.

2966
1648
Hoggaforfan:
Hur stor vattendel beror på hur lång ormen är och hur lång den får bli innan terrariumet byts och sedan får du kolla vad L80 säger.
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

Tex är den 76-100 cm så krävs en landdel på 0,25 kvm och då du har 0,405 kvm så är det: 0,405-0,25=0,155 kvm kan vara vattendel. En 30x51 cm vattendel funkar. Är den 15cm djup så har du 23 liter i det.

62
31
kreatur:
Hoggaforfan skrev:
Hur stor vattendel beror på hur lång ormen är och hur lång den får bli innan terrariumet byts och sedan får du kolla vad L80 säger.
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

Tex är den 76-100 cm så krävs en landdel på 0,25 kvm och då du har 0,405 kvm så är det: 0,405-0,25=0,155 kvm kan vara vattendel. En 30x51 cm vattendel funkar. Är den 15cm djup så har du 23 liter i det.

Tack så mycket:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild