Ögonfransgecko hänger i taket och matvägrar. HJÄLP!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Hej. Min ögonfransgecko sitter uppochned i taket met huvudet rakt nedåt, dit går hon det första hon gör när hon vaknar på kvällen. Sedan sitter hon där tills jag går och lägger mig, efter det vet jag inte vad hon syslar med, vill hon synas? Detta har hon hållit på med i typ 1,5 vecka. Under den här tiden så har hon även mavägrat trots fri tillgång på både CGD och dubia. 

Övrig info som kanske är till hjälp:
Hon såldes som hona och efter att ha kollat på blder på nätet med könsbestämmning så tycker jag också hona.

Hon är född någon gång i maj-juni 2012 enligt säljaren.

Hon har ej lagt några obefruktade ägg.

Jag köpte henne i januari 2015.

Hon bor i ett exoterra 90*45*90. 

Om fler grejer är viktiga att veta enligt er så säg till.

Hjälp mottages tacksamt.

/Emanuel

459
138
Pakke:
EmanuelKarl skrev:
Hej. Min ögonfransgecko sitter uppochned i taket met huvudet rakt nedåt, dit går hon det första hon gör när hon vaknar på kvällen. Sedan sitter hon där tills jag går och lägger mig, efter det vet jag inte vad hon syslar med, vill hon synas? Detta har hon hållit på med i typ 1,5 vecka. Under den här tiden så har hon även mavägrat trots fri tillgång på både CGD och dubia. 

Övrig info som kanske är till hjälp:
Hon såldes som hona och efter att ha kollat på blder på nätet med könsbestämmning så tycker jag också hona.

Hon är född någon gång i maj-juni 2012 enligt säljaren.

Hon har ej lagt några obefruktade ägg.

Jag köpte henne i januari 2015.

Hon bor i ett exoterra 90*45*90. 

Om fler grejer är viktiga att veta enligt er så säg till.

Hjälp mottages tacksamt.

/Emanuel

Började hon gå ner i vikt? Hon spottar ut cgd om du provat gett henne cgd på hennes munnen? (Om hon INTE spottar eller motar bort istället mottar hon gärna och svälja de då är det inte fel på henne beror kanske hon hittar dem inte?)

Har du ändrat nåt inredning i terrarium som hon inte tyckte om eller skrämde henne något?

459
138
Pakke:
Förresten min hona hänger i och på taket alltid och hon mår ju bra av. Ja du såg bilden ju.

Och hon äter som hon ska. Men ibland äter de inte mycket beroende på viss perioder väljer de inte äta mycket.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Pakke skrev:

Började hon gå ner i vikt? Hon spottar ut cgd om du provat gett henne cgd på hennes munnen? (Om hon INTE spottar eller motar bort istället mottar hon gärna och svälja de då är det inte fel på henne beror kanske hon hittar dem inte?)

Har du ändrat nåt inredning i terrarium som hon inte tyckte om eller skrämde henne något?

Jag hanterar mina reptiler bara en gång varje till varannan månad för och väga. Detta är för att de inte ska ta onödig skada.

Jag har inte brovat att ge henne på munne utan haft det i en skål vid foderstationen. Samt dubia i en skål på marken. Hon tar alltid både dubia ur skål och cgd på foderstationen. Jag ska precis gå och kolla till henne.

Hur ska jag göra med att ta mat på munnen om det behövs. Ska jag bara ta lite på fingret och försiktigt "kleta dit" eller ska jag använda något?

459
138
Pakke:
EmanuelKarl skrev:

Jag hanterar mina reptiler bara en gång varje till varannan månad för och väga. Detta är för att de inte ska ta onödig skada.

Jag har inte brovat att ge henne på munne utan haft det i en skål vid foderstationen. Samt dubia i en skål på marken. Hon tar alltid både dubia ur skål och cgd på foderstationen. Jag ska precis gå och kolla till henne.

Hur ska jag göra med att ta mat på munnen om det behövs. Ska jag bara ta lite på fingret och försiktigt "kleta dit" eller ska jag använda något?

Kleta dit på hennes munnen och se om hon mottar gärna och svälja. då är det inget fel på henne. Annars motar hon bort de då är det något fel.

504
396
Crippa:
Testa olika Pangea dieter för en del har sin favoritsmak. Sen kan du ju även köpa gräshoppor/syrsor i djuraffären och stoppa in. Är du säker på att ödlan inte äter något alls?

459
138
Pakke:
Crippa skrev:
Testa olika Pangea dieter för en del har sin favoritsmak. Sen kan du ju även köpa gräshoppor i djuraffären och stoppa in. Är du säker på att ödlan inte äter något alls?

Instämmer. Emnuel borde testa det. Glömde nämna det.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Jag hade tre sorter. Men när jag köpte nytt köpte jag bara hennes två favoriter. Men bara för att jag skapar tråden (haha) så går hon och äter första gången på 1,5 vecka. Och det har inte minskat i cgdskålen och ingen dubia har försvunnit.

låter inte gräshoppor och syrsor fruktansvärt på nätterna? Nu har det iaf löst sig och hon har slickat rent skålen som om den vore maskindiskad=P

459
138
Pakke:
EmanuelKarl skrev:
Jag hade tre sorter. Men när jag köpte nytt köpte jag bara hennes två favoriter. Men bara för att jag skapar tråden så går hon och äter första gången på 1,5 vecka. Och det har inte minskat i skålen och ingen dubia har försvunnit. Men nu åt hon iaf.

Hon har ätit... Så är det inga fara med henne! =)

504
396
Crippa:
Är de friska så äter dem när de är hungriga :) nu vet du ju att hon käkar, skönt! Trevlig helg
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild