Ersätta trasigt glas.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

334
290
LobsterPie:
Hej på er! Jag har ett terrarium som jag råkade spräcka ryggen  på och har tagit bort den. Finns det något annat än glas man kan använda och sätta dit istället? tänker på att man kanske kan fixa något som är billigare.

2966
1648
Hoggaforfan:
LobsterPie skrev:
Hej på er! Jag har ett terrarium som jag råkade spräcka ryggen  på och har tagit bort den. Finns det något annat än glas man kan använda och sätta dit istället? tänker på att man kanske kan fixa något som är billigare.

Plastfolie?
Träskiva och gör en bakgrund?

334
290
LobsterPie:
Hoggaforfan skrev:

Plastfolie?
Träskiva och gör en bakgrund?

Ja jag glömde skriva att det ska byggas bakgrund där på. så det spelar egentligen ingen roll vad det är sålänge det sitter där det sitter. Men någon spånskiva kan kanake funka.

2966
1648
Hoggaforfan:
LobsterPie skrev:

Ja jag glömde skriva att det ska byggas bakgrund där på. så det spelar egentligen ingen roll vad det är sålänge det sitter där det sitter. Men någon spånskiva kan kanake funka.

Byggplast för tätning sen gör bakgrunden stadgan borde fungera

334
290
LobsterPie:
Hoggaforfan skrev:

Byggplast för tätning sen gör bakgrunden stadgan borde fungera

Byggplast? aldrig hört talas om haha, måste googla :p

2966
1648
Hoggaforfan:
LobsterPie skrev:

Byggplast? aldrig hört talas om haha, måste googla :p

Byggfolie är nog det fackliga namnet
www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tillbehor/Aldersbestandig-byggfolie-2000024073/

334
290
LobsterPie:

Men kommer det hålla och bli bra då? Känns som att jag vill ha något som är lite mer styvt. Men det lutar åt någon typ av spånskiva. Du råkar inte veta hur det funkar med silikon på formplyfa? Kommer silikonet att släppa från den glatta ytan? 

2966
1648
Hoggaforfan:
LobsterPie skrev:

Men kommer det hålla och bli bra då? Känns som att jag vill ha något som är lite mer styvt. Men det lutar åt någon typ av spånskiva. Du råkar inte veta hur det funkar med silikon på formplyfa? Kommer silikonet att släppa från den glatta ytan? 

Har du en cellplast-skiva som bakgrund så håller ju den styvheten. Budgetidé ;-)

Spånskivan kommer att murkna ganska snabbt om du inte skyddar den.

Silikon fungerar om man slipar ytan lite men inte direkt på den glatta ytan.

334
290
LobsterPie:
Hoggaforfan skrev:

Har du en cellplast-skiva som bakgrund så håller ju den styvheten. Budgetidé ;-)

Spånskivan kommer att murkna ganska snabbt om du inte skyddar den.

Silikon fungerar om man slipar ytan lite men inte direkt på den glatta ytan.

Ah men smart, kan kan ju köra med cellplast bara. Då är det inte så noga med att måttbeställa heller eftersom jag kan skära till det allt eftersom :P Så med lite silikon runt om och sen fogskum på den och sidorna av terrariet så kommer den ju sitta sen.

Medlem i SHF
945
1182
Flyers90:

Det kan juh fungera med någon billigare plastskiva, plexi kanske till o med, att sätta där.

Typ dessa:

www.k-rauta.se/byggvaruhus/plastskivor-gop-plana-pvc-glasklar-1-5x600x1200mm
www.byggmax.se/skivmaterial/byggskivor/plastskivor/akrylskiva-3mm-p6601024
www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-2000030030/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild