Vilket terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
LiftingReptiles:
Hej jag har skaffat en boaorm och jag håller på att kolla upp terrarium till henne. Har kollat upp Herptek och Pro-cages bl.a., men 3-4k bara för terrariet? och dom ser inte särsklit bra ut, helt sjukt. Reptillagret tar en extra tusenlapp för frakt... är det något ni kan rekommendera? Jag är mer intresserad av PVC-terrarium eller liknande, något som tål fukt och ser bra ut.

2966
1648
Hoggaforfan:
LiftingReptiles skrev:
Hej jag har skaffat en boaorm och jag håller på att kolla upp terrarium till henne. Har kollat upp Herptek och Pro-cages bl.a., men 3-4k bara för terrariet? och dom ser inte särsklit bra ut, helt sjukt. Reptillagret tar en extra tusenlapp för frakt... är det något ni kan rekommendera? Jag är mer intresserad av PVC-terrarium eller liknande, något som tål fukt och ser bra ut.

Glas då? Tex Exo terra

4
0
LiftingReptiles:
Hoggaforfan skrev:

Glas då? Tex Exo terra
hej, ja men exoterras terrarier är inte jättestora och det är jobbigt att hålla fuktigheten hög.. 

2966
1648
Hoggaforfan:
LiftingReptiles skrev:
hej, ja men exoterras terrarier är inte jättestora och det är jobbigt att hålla fuktigheten hög.. 

Man täcker över mycket av toppen på dem så är de ok men finns andra i helglas, billigast på mässorna. Eller ber du lokala glasmästaren att skära ut till dig så monterar du eller glasmästaren ihop det.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

Bor du i närheten av Sthlm kan jag rekomendera dej att ta kontakt med Akvarielagret i Bromma. De bygger terrarium efter beställning.

Annars har du Herpers Choise i Uppsala som även dem kan ta hem terrarium som du själv bestämmer mått på. =)

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
LiftingReptiles skrev:

Reptillagret har jag inga bra erfarenheter av... hört en hel del andra fall! De sysslar även med akvarier under annat namn... Skumt bemötande och uteblivna leveranser! 

210
273
Lordguras:
Gjorde en större beställning från reptillagret tidigt i november. Har försökt kontaktat dom flera gånger utan framgång. Verkar ha precis noll intresse för sina kunder 

1685
794
fluffis:
LiftingReptiles skrev:

3000-4000 kr låter rimligt, tycker jag. Det är nog vad man får ge. Annars kan du kolla på begagnade terrarier kanske? Själv tänker jag som du, hellre plast eller trä+behandling. Jag gillar inte glas alls, särskilt inte när man behöver lite större. Det blir väldigt tungt och otympligt. Reptillagret skulle jag aldrig beställa från efter allt som jag hört. Ibland ställer de ut på mässor, så ett tips är att försöka kontakta dem i förväg och be dem ta med det du är intresserad av. Betala inte förrän du är där och har produkten i händerna.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild