Flygorm i Sverige?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

55
12
Aswedishtiger95:
Har för mig att dom kallas paradissnokar?
Om någon har information om dessa djur, som storlek, svårighetsgrad, diet, och andra skötselråd. Och om dom ens är lagliga att äga i Sverige, skriv gärna! :)

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Chrysopelea (ornata eller paradisi) tänker du nog på. Har ingen erfarenhet av dem själv men vet folk som har dem. Men nu när du har det vetenskapliga namnet finns nog en del att hitta via Google. :) 

17
19
mjreptiler:

17
19
mjreptiler:
En sån menar du?

1685
794
fluffis:
Grymt fina är de! Chrysopelea paradisi brukar man kalla paradissnok och Chrysopelea ornata brukar man kalla för gyllene flygsnok. Den gyllene är mest gulfärgad medan paradissnoken även har rött i sig. I artregistret här på sajten kan man se att det finns både ägare och bilder på dessa ormar :)

Det som jag ville ha fram mest är att det finns en del av dessa ormar i Danmark. Brukar nästan alltid finnas på mässor i Danmark :) I Sverige är de inte riktigt lika vanliga tror jag men de finns :)

55
12
Aswedishtiger95:
anniemalmros skrev:
Chrysopelea (ornata eller paradisi) tänker du nog på. Har ingen erfarenhet av dem själv men vet folk som har dem. Men nu när du har det vetenskapliga namnet finns nog en del att hitta via Google. :) 

Saken är att jag är nog jordens sämsta googlare xD
Jag visste i princip bara att det fanns ormar som kunde glidflyga.
Vill ha så mycket info som möjligt!
Om det finns nån här på sidan som har en och vill dela med sig av sina erfarenheter, så lyssnar jag mer än gärna! :)

81
104
PanicAttack96:
Aswedishtiger95 skrev:

Saken är att jag är nog jordens sämsta googlare xD
Jag visste i princip bara att det fanns ormar som kunde glidflyga.
Vill ha så mycket info som möjligt!
Om det finns nån här på sidan som har en och vill dela med sig av sina erfarenheter, så lyssnar jag mer än gärna! :)

Chrysopelea, vad Jag har hört - är ofta lättstressade, lite kinkiga och så. Och att de som finns oftast är WC. Men jag är osäker på detta då jag inte har egen erfarenhet. Men definitivt vackra ormar. Och man kan ju lika gärna påpeka att de är baktandsgiftiga. Anses inte farligt för människor dock.

1685
794
fluffis:
PanicAttack96 skrev:

Chrysopelea, vad Jag har hört - är ofta lättstressade, lite kinkiga och så. Och att de som finns oftast är WC. Men jag är osäker på detta då jag inte har egen erfarenhet. Men definitivt vackra ormar. Och man kan ju lika gärna påpeka att de är baktandsgiftiga. Anses inte farligt för människor dock.

Det är samma uppfattning som jag fått om dem, men är heller ingen expert.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild