Falk skrev: Håller med Alex.
Men jag gissar på att trådskaparen hör det den vill höra.
Men vill ändå poängtera att det är inget klapp och keldjur som ni ger bilden av att tro då man läser era andra trådar.
Vill absolut inte vara otrevlig men jag frågade inte om man kunde klappa sin ödla, för det första kan man ha olika åsikter och jag vet att de flesta reptilägarna i detta forumet tycker att man aldrig ska röra sin reptil.
Det är faktiskt upp till var och en, man tycker olika. Jag tycker dock att man inte ska låta sin reptil bara sitta och glo i sitt terrarium, det är min åsikt sen vad du tycker om den det kan kvitta, med det sagt tycker jag ändå inte att man ska vara och pilla på dom hela tiden, men jag tycker helt ärligt att lite då och då ska man faktiskt handsskas med sitt djur.
För det andra så bryr jag mig inte vilken bild du får av mina andra trådar, kan förövrigt tillägga att det var en engångsföreteelse om du tycker det känns bättre.
Jag kommer hit för att lära mig om reptiler inte få massa egna åsikter upptryckt i ansiktet på mig.
Som sagt jag vill inte vara otrevlig men jag kommer hit för att få lite råd ang hur jag ska få min skäggagam att inte vilja bitas i fingrarna, och senare i tråden något tips ang någonstans att ha honom ute. Då får jag höra av dig att "det är inget klapp och keldjur", nej det har jag inte sagt heller.
Det är flera gånger jag sett att så fort vissa reptilägare nämnt att dom tar ut sina ödlor så kommer det massa folk och ska klaga på dom pga detta, har fått flera PM av folk som inte ens vill skriva här i forumet för att det är så många som direkt går till "attack" för att folk tar ut sina ödlor eller tycker om att hålla på med dom.
Vill man ha sin ödla ute får man det, tycker att folk här borde acceptera att folk har olika åsikter och det kommer man aldrig kunna ändra på.
Flyers90 skrev:
Jag brukar släppa ut min under sommaren. Jag har ett stort nätterrarie som jag har min skäggis i då. Ett sånt här:
Jag har mitten varianten av de där tre. Brukar lägga det ner. Sen har jag gjort om själva "taknätet" där jag byggt ett eget tag av hönsnät istället då jag tyckte att det där nätet som själva buren av byggd av inte släpper igenom tillräckligt med UVB strålning.
I terrariet brukar jag ha lite inredning så min skäggis kan gömma sej, samt en vattenskål.
Släpper bara ut honom i det där terrariet under varma och soliga sommardagar medan jag kan ha uppsikt över det.
Tack för svar! :)
Ja men det låter faktiskt riktigt nice, ska kika på det lite närmare nu till sommaren :) Har en perfekt uteplats här med som han säkert hade trivts i och jag hade gärnat spenderat en liten slant för att göra det fint till honom där ute så han kan sitta där de varma sommardagarna och njuta! :)
Tack igen! :)