Kameleont kontra glas?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

309
38
reptilicus_:
Så vad tror ni? Min kameleont har varit i skåpet i ca 3 veckor nu, men har aldrig blåst upp sig & så. Han har däremot försökt att klättra på glaset ibland, men det är väl inget tecken på stress?

1253
476
leedragon:
reptilicus_ skrev:
Så vad tror ni? Min kameleont har varit i skåpet i ca 3 veckor nu, men har aldrig blåst upp sig & så. Han har däremot försökt att klättra på glaset ibland, men det är väl inget tecken på stress?

Yo. nope  kameleonter  förstår inte vad glas är alltså skulle i vanliga fall fortsätta på den riktning glaset hindrar de att ta. så länge det är tillräkligt stort terrarium och du har  bra med grenar och växter ska det vara oki.

373
171
Anathawa:
Hoggaforfan skrev:
Är det mörkt utanför buren eller man har insynsskydd på utsidan så blir det som en spegel och en del invidider reagerar på det och en del gör inte det. Sen  om det är någon typ av djur som reagerar mer än andra det vet jag inte men jag kan gissa att terretoriella djur reagerar mer än icke-terretoriella.
Bara en tanke

Vi använder dubbelt tyg till draperier runt terrarierna: vit insida för minskad spegling, mörk utsida. Senaste tog vi vit mörkläggningsgardin. Speglingen blir väldigt mycket mindre mot vitt än mot svart, och det vita ökar dessutom ljuset i terrariet.

1253
476
leedragon:
Anathawa skrev:

Vi använder dubbelt tyg till draperier runt terrarierna: vit insida för minskad spegling, mörk utsida. Senaste tog vi vit mörkläggningsgardin. Speglingen blir väldigt mycket mindre mot vitt än mot svart, och det vita ökar dessutom ljuset i terrariet.

problemet med det är att det  reflecterar ljuset bättre och särskilt i unga djur kan ge ögoninflamationer/skador
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild