Bedragare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
110
82
do_it:
Har blivit kontaktad av en scammer nu som sett min annons på denna sida , han säger att han är från Tyskland och skriver till mig på svenska , jag har sökt halsbandsleguaner men fått bilder på ngt helt anat , han vill ha pengar innan han skickar djuren som kommer skickas hem till mig ..

Så akta er även om folk skriver på svenska tyvärr och BETALA ALDRIG I FÖRSKOTT om ni inte känner personen väl + haft telefonkontakt .
Han heter"Marvin Muller "
"Han har ett telefonnummer men vill inte ge ut det då han föredrar mail och inte kan prata svenska" .

Har även blivit kontaktad av samma kille fast under annat namn + att han nu är från England då jag även satte in en annons på terraristik.com .

Tyvärr så känns det som att man får räkna med detta då man letar djur tyvärr då de scannar av sökesannonser :(

120
62
neon:
Har råkat ut för exakt samma sak flera gånger ! Bra inlägg!

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Såg ett riktigt bra tips i en tidigare tråd (kommer dessvärre inte ihåg vem det var).
Att be att få en bild på djuret jämte en lapp där det står något specifikt (t.ex. ens namn) för att försäkra om att säljaren faktiskt har djuret och inte är en scammer som snott bilden från någon annan.

Edit: Hittade inlägget:

murbo skrev:

Ett tips om man ska köpa något (både djur och annat) över internet, både inom Sverige och utomlands är att be om en bild på djuret/saken med något specifikt på bilden.

Ex: dagens tidning, ett smörpaket eller en cdskiva, ditt namn på en handskriven lapp är också ett bra tips, bara det är något som inte går att googla fram och då blir helt unikt för just den bilden ;-)

Detta hjälper ju dock inte med djurets hälsa :-/

Tråd: www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=6200&p=2

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild