Pyton, Miami, Florida

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

278
47
Boboo:
Såg en dokumentär med en biolog som var "reptilexpert" på ett erkänt zoo i USA. Han pratade om möjligheten att nätpyton och klippyton kunde tänkas fortplanta sig i Florida, USA.

Detta kunde ge upphov till en monsterorm ....

Min tanke:
Är det inte större chans att burmesisk pyton orm och nätpyton fortplantar sig?
Båda har spritt sig i Florida

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Väldigt många pytonormar man kan skapa hybrider med. Angående ordet "monsterorm" är det iaf ett uttryck media gillar om jag säger så... 

Självklart blir inte avkomman avsevärt mycket större än föräldradjuren, i många fall även mindre. 

Jag personligen gillar absolut inte hybrider :) Men vet att det finns flera som håller på med sånt i hobbyn, även i Sverige. 

278
47
Boboo:
Tjena Jonas,
Det viste jag inte....
har man lyckats med en hybrid av Nät/burmesisk pyton??

99
86
murbo:
Jonas_ skrev:
Väldigt många pytonormar man kan skapa hybrider med. Angående ordet "monsterorm" är det iaf ett uttryck media gillar om jag säger så... 

Självklart blir inte avkomman avsevärt mycket större än föräldradjuren, i många fall även mindre. 

Jag personligen gillar absolut inte hybrider :) Men vet att det finns flera som håller på med sånt i hobbyn, även i Sverige. 

Fast det är inte så i alla fall av hybridisering, kan inget om ormars hybridisering men har sett bla. dokumentärer om "liger" och "tigon" dvs. tigrar och lejons gemensamma avkomma. Enligt teorier ärver ligern tillväxtgener från båda föräldrarna men inte tillräckligt med avstängningsgener :-/

Nu betyder det inte att "monsterormar" kan/kommer hybridiseras fram men omöjligt är det tyvärr inte att avkommorna kan bli mycket större än föräldradjuren. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Boboo skrev:
Tjena Jonas,
Det viste jag inte....
har man lyckats med en hybrid av Nät/burmesisk pyton??

Skulle nästan tro att det är den vanligaste av hybriderna bland dom större pytonormarna, så ja det har alltför många lyckats med hehe :) 

Avkomman kallas "Bateaters" sök på Google så hittar du massor! Jag är inte så värst insatt i alla hybrider ska jag säga då jag absolut föredrar rena arter framför hybrider. Men tror man nästan har korsat alla pytonormar som finns med varandra, nästan iaf :P 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
murbo skrev:

Fast det är inte så i alla fall av hybridisering, kan inget om ormars hybridisering men har sett bla. dokumentärer om "liger" och "tigon" dvs. tigrar och lejons gemensamma avkomma. Enligt teorier ärver ligern tillväxtgener från båda föräldrarna men inte tillräckligt med avstängningsgener :-/

Nu betyder det inte att "monsterormar" kan/kommer hybridiseras fram men omöjligt är det tyvärr inte att avkommorna kan bli mycket större än föräldradjuren. 

Så kan det säkert vara, jag kan inte så mycket om stora kattdjur men tigrar är ju iaf riktigt jäkla stora vet jag. Du har rätt i det du skriver, min poäng var mer att termen "monsterorm" ger jag inte mycket för ;) titanoboa var en monsterorm... men det låg ju även i tidsandan att vara stor då :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild