Phelsuma Laticauda + Pilgift?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

278
47
Boboo:

Hejsan

Sätt lite filmer på youtube och sätt visa ha Ödla med Groda, ngn som har erfarenhet av detta?
mvh

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Boboo skrev:

Hejsan

Sätt lite filmer på youtube och sätt visa ha Ödla med Groda, ngn som har erfarenhet av detta?
mvh

Det beror på vilken ödla och vilken groda det är. Hoggaforfan har (eller hade) jungfrugecko tillsammans med dendrobates tinctorius azures och någon lövgroda jag ej minns namnet på. På tropicariet i helsingborg har dom påfågeldaggeckos ihop med mantellor samt ett terrarie med p.grandis, panterkameleont och falsk tomatgroda. Dock så bör man ha djur från samma miljö och samma ställe så det är samma temperatur och fukt. Samt att dom inte äter varandra. Men kollar man upp detta så går det ju, kolla med hogga han jobar ju på zoo och har egen erfarenhet av detta=D

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Det finns alltid en risk att ha fler djur i samma terrarie även om det är samma art. Att blanda olika arter är väl inte att rekomendera men det kan funka i vissa fall och i vissa fall inte.
Personligen skulle jag aldrig blanda arter.

278
47
Boboo:
tack f svaren....

ps: terrarium med p.grandis, panterkameleont och falsk tomatgroda tillsammans ?!
Låter farligt...

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Boboo skrev:
tack f svaren....

ps: terrarium med p.grandis, panterkameleont och falsk tomatgroda tillsammans ?!
Låter farligt...

De gick tydligen bra för dom. Men man måste ju se till att det finns mycket yta  och att allas krav går i uppfyllelse. Alla är från madagaskars regnskog (om det farliga i din mening var att grodorna blir uppätna så är falsk tomatgroda väldigt stor). Men givetvis måste man läsa på noga osv.

278
47
Boboo:
tjena tack för svar,,

Tänker mer på en vuxen panter som skulle vara hungrig på en hona daggecko.
(dag geckon för stor)???

278
47
Boboo:
EmanuelKarl skrev:

De gick tydligen bra för dom. Men man måste ju se till att det finns mycket yta  och att allas krav går i uppfyllelse. Alla är från madagaskars regnskog (om det farliga i din mening var att grodorna blir uppätna så är falsk tomatgroda väldigt stor). Men givetvis måste man läsa på noga osv.

hört talas om stora kamelenonter som klipper mindre fåglar...

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Grandis är för stora för en panter. Men om grandisarna får ungar så tar han nog en eller två...

278
47
Boboo:
det vet jag:)

tack för er tid.....

6
0
johnockelbo:
Jag har pilgift ihop med phelsuma laticauda. Fungerar hur bra som helst. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild