Vad är detta för art?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

40
72
pelleman:
Vet att det är en phelsuma men det finns ju så himla många olika att hålla reda på. Så vilken art är det? Någon som vet? Hittade den i västra delen av Madagaskar nära Tsingy de Bemaraha.ta?

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
pelleman skrev:
Vet att det är en phelsuma men det finns ju så himla många olika att hålla reda på. Så vilken art är det? Någon som vet? Hittade den i västra delen av Madagaskar nära Tsingy de Bemaraha.ta?

Kan va p.laticaudamen jag är allt annat än säker. Men den är ju i samma storlek som laticauda ser det ut som. Fast det är inte så mycket guldstänk på halsen, men det kanske varierar för den har väl lite stänk på övriga kroppen. Så jag är inte säker.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
Skickades frågan till Magnus Forsberg på Herpers choise, då han haft majoriteten av alla Phelsuma-arter. Det kanske inte är helt solklart utan fler bilder (gärna från sidan), men ett alternativ skulle kunna vara Phelsuma guttata

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:

Magnus skriver sedan:

Hej igen
Efter att ha stått still med bilen och tittat närmare och läst texten så vill jag ha den till en juvenil P.m.kochi
Ledsen för förvirringen :)

40
72
pelleman:
Ok. Tack så mycket för hjälpen. Har koll på alla andra phelsumor jag såg men denna fick jag inte att stämma överens med några beskrivningar jag hittade. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild