Hitta uppfödare till dvärgnät och dvärgtiger!! =)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
7
G_K:

Hej alla! Har varit borta två år från hobby nu. Och har tappat alla kontakter och trådar gällande reptil världen . Så jag tänkte höra med er som hänger här och inte varit borta från hobbyn och är aktiva 24/7. Som säkert har ögon och öron till att veta vem som födder upp eller vet någon som känner någon som födder upp. Har redan hört mig efter till några på sidan som jag ser har dem två olika artena jag vill få tag på. Dem har VARIT väldigt vänliga =). Men ville höra med resten av er. All hjälp och info uppskattas. 

Mvh

Geo

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Som du vet har vi redan pratat lite och några andra tips än det har jag fortfarande inte :) 

Men lite information skadar såklart inte, jag har inte haft någon av arterna särskilt många år så kan absolut inte ses som någon expert! Men när man pratar om superdvärgar & dvärgar inom Nätpyton så är det betäckningar av olika lokaliteter eller hur jag ska uttrycka mig, finns många många olika sorters nätpytons och storleken varierar MYCKET! :) Finns superdvärgar på 150cm som fullvuxna och det finns fastlandsdjur (mainlands) på +600cm, så kolla upp lite olika lokaliteter är mitt tips där. Finns ju även sjukt mycket morfade individer, vill du veta mer om det så vänd dig till någon annan haha, inte min grej.. Nätpytons är och ska vara normalfärgade! Punkt. :D 

Angående dvärgtigerpyton så verkar dom vara betydligt ovanligare i fångenskap än olika varianter av Nätpytons. I mitt tycke iaf. 

Ska du leta efter en dvärgtiger rekommenderar jag starkt att du använder det vetenskapliga namnet istället och inte det svenska populärnamnet. 

Dvärgtigerpyton - Python bivittatus progschai. 

Håll tummarna att det lyckas här i vinter ;) 

12
7
G_K:
Jonas_ skrev:
Som du vet har vi redan pratat lite och några andra tips än det har jag fortfarande inte :) 

Men lite information skadar såklart inte, jag har inte haft någon av arterna särskilt många år så kan absolut inte ses som någon expert! Men när man pratar om superdvärgar & dvärgar inom Nätpyton så är det betäckningar av olika lokaliteter eller hur jag ska uttrycka mig, finns många många olika sorters nätpytons och storleken varierar MYCKET! :) Finns superdvärgar på 150cm som fullvuxna och det finns fastlandsdjur (mainlands) på +600cm, så kolla upp lite olika lokaliteter är mitt tips där. 

Angående dvärgtigerpyton så verkar dom vara betydligt ovanligare i fångenskap än olika varianter av Nätpytons. I mitt tycke iaf. 

Ska du leta efter en dvärgtiger rekommenderar jag starkt att du använder det vetenskapliga namnet istället och inte det svenska populärnamnet. 

Dvärgtigerpyton - Python bivittatus progschai. 

Håll tummarna att det lyckas här i vinter ;) 

Jag kan förstå att det kan va svårt att hitta små nu på vintern. Vill bara få tag i kontakter och namn på folk som födder upp tex  Python bivittatus progschai. Och det här med olika sorter nätpythons vet jag även om jag inte kan namnen utantill. Men tack för ditt svar!!

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Lägg ut en köpes-annons=D

12
7
G_K:
EmanuelKarl skrev:
Lägg ut en köpes-annons=D

Ska göra det! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild