Ny ödla, terrarium med mått 60*45*45

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

17
1
itsyourcatnow:
EmanuelKarl skrev:

Det är olagligt med en leopardgecko i den storleken. Det säger iaf l80. Men det rekomenderas ändå ibland. Men det är för litet. Ödlan ska vara 20cm eller mindre, annars är det ej lagligt. Och det är minimum mått.

Ja våran ödla är då inte 20 cm, han är väldigt liten för att vara en hane, så även om det är olagligt för leosar generellt så är han som sagt inga 20 cm :) Men det är klart, en som blir större kan ju behöva ett större terrarium. Lite därför jag frågade om råd, då jag är rätt mycket nybörjare på detta med ödlor och reptiler i allmänhet. :)

17
1
itsyourcatnow:
Potato skrev:

Orm då rekomenderar jag trynsnokar, dom blir inte så stora :) och lätthanterliga :)

Trynsnok alltså... är den liksom trevlig, eller vad man ska säga? Vore himla spännande och roligt med en orm!

17
1
itsyourcatnow:
Christopher skrev:

Kenyansk sandboa är en liten lättskött orm, hanarna blir inte större än ca 50cm. Den ska dessutom i princip ha så låg luftfuktighet som möjligt. :)  

Har faktiskt kikat lite på dem, trodde dock att de blev större än så. Det är ju superbra med låg luftfuktighet, för det är ju ett litet helvete att hålla den lagom.. Därför går regnskogsdjur bort. Men Kenyansk sandboa ska jag definitivt kolla upp på en gång!

17
1
itsyourcatnow:
Lordguras skrev:
Titta på thailändska bambu snoken. Sjukt fina 

Ska genast undersöka! Se om jag kan hitta nån bra info! :)

134
111
Potato:
itsyourcatnow skrev:

Trynsnok alltså... är den liksom trevlig, eller vad man ska säga? Vore himla spännande och roligt med en orm!

Ja dom är trevliga snokar :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild