Växtfel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Evelinaskog:
hej, nu är det såhär att jag köpte en ögonfransgecko hona på Malmö tropikmässa den 29/10. 

Köpte henne för 500kr, hon såg helt normal ut i lådan hon var i, uppfödaren hade hållt på i 20-30 år sa han.
kollade mer noga när vi väl var påväg hem och då såg vi att hennes svans var krokig.. vi kollade upp lite ang det och det berodde då på uttorkning, har nu haft henne i 2 veckor och kontakte uppfödaren idag ang det och ville ha ett svar, om det var ett växt fel eller det var uttorkning och han blev väldigt sur på mig att jag påstod uttorkning då. 

Jag behöver hjälp vad jag kan göra. 

Har även beviset på att jag köpt henne då, har kvitto och även visitkort kvar. 

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Vem var uppfödaren?

2
0
Evelinaskog:
EmanuelKarl skrev:
Vem var uppfödaren?

Lennart holst från Hässleholm 

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Evelinaskog skrev:

Lennart holst från Hässleholm 

ok. Vet ingenting om honom (det finns ju vissa affärer/privatpersoner som inte är seriösa så undrade om det kunde bero på det). Men jag vet ju inte om han är seriös eller ej, och har alldrig hört talas som att cresteds har krokig svans så jag överlämnar frågan till någon annan...

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
En "vågig" svans ÄR oftast pga uttorkning! Det brukar gå tillbaka till normalt så länge man har rätt luftfuktigheten och ser till att den kan kan sricka om kvällarna/nätterna. 

194
165
JoakimLundgren:
Jag har erfarenhet av uppfödaren. Pm är skickat. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild