Jemenkameleont skjuter mig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Noplace:
Har haft min hane i ca2 månader nu.
Han är 5månader gammal.
Han äter ur handen när  jag håller in mat och han verkar må bra i övrigt.
Men senaste tiden så har har skjutit mig med sin tunga när jag hållit i honom?
Han sitter på handen och tittar sig omkring, och plötsligt fokuserar han på handen och skjuter sig fast.
Varför gör han det? Någon som varit med om det?

Mvh

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Noplace skrev:
Har haft min hane i ca2 månader nu.
Han är 5månader gammal.
Han äter ur handen när  jag håller in mat och han verkar må bra i övrigt.
Men senaste tiden så har har skjutit mig med sin tunga när jag hållit i honom?
Han sitter på handen och tittar sig omkring, och plötsligt fokuserar han på handen och skjuter sig fast.
Varför gör han det? Någon som varit med om det?

Mvh

håll inte i honom, fel temp och fukt kan vara dödligt för kameleonter även korta stunder då och då.

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Läs fredrikos inlägg på sidan 3 i denna tråden. www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1007

Jag bara tipsar för att ditt djur ska må bättre, jag är inte arg!!!

3
0
Noplace:
Enda anledningen till att jag håller i mina reptiler är för att lättare kunna hantera dom vid städning och så vidare, jag kelar inte med dom.
Även för att kunna kontrollera dom om man misstänker att dom inte mår bra osv, jag håller endast i dom korta stunder och så sällan jag kan.
Har alltid fungerat bra för mig :) (jag vet att det här med hantering är en het potatis)
Tack för att du tog dej tid att svara men skulle ändå vilja veta om någon vet vad detta beror på?
Hanna:
Han tror inte att det är mat då? Alt kanske tom ser dåligt och det är därför.

504
396
Crippa:
Om du ger han mat från handen så är det inte konstigt att han tror du är mat varje gång. Det blir att kameleonten förknippar dig med mat. Släng in mat i terrariet och låt den få jaga själv så det blir lite naturligt för dom. De är skickliga jägare!

3
0
Noplace:
Han matas från handen någon gång i veckan bara, annars får han jaga själv.
Tror inte att han ser handen som mat, han ser ju om jag håller i en syrsa eller inte.
Dessutom så är det bara när han sitter på handen som han gör detta, inte om jag bara har handen i terrariet.

Medlem i SHF
4047
5100
Jonas_:

"Matas från handen någon gång i veckan..." 

- Där var både svaret & lösningen på "problemet" att ödlan skjuter mot handen. Den förknippar dig givetvis med mat :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild