Leopardgecko ömsar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

95
35
uzaan:
Min lilla leopardgecko Olga ömsar såg jag nyss. Något jag ska tänka på och vara uppmärksam på? Jag har sett till att fuktlådan är fuktig. Något mer?

34
14
gecko01:
Du kan fukta lite extra bara så brukar det gå utmärkt. Så har iallafall vi gjort med vår leopardgecko =)

95
35
uzaan:
Tack. =) det har jag gjort. Blev lite nervös. Är ju min första ödla och har bara haft henne i två veckor. Vill ju inte göra fel så att hon ska må dåligt . 

1159
626
Temla:
Du kan kolla extra när hon ömsat så det inte sitter kvar gammal skinn. Ibland kan dom ha lite svårt att få bort på huvudet, under hakan och tårna. Isåfalll kan du försiktigt pilla bort det. Blöt upp först. :)

Medlem i GHF
3149
1762
EmanuelKarl:
Temla skrev:
Du kan kolla extra när hon ömsat så det inte sitter kvar gammal skinn. Ibland kan dom ha lite svårt att få bort på huvudet, under hakan och tårna. Isåfalll kan du försiktigt pilla bort det. Blöt upp först. :)

om det blir som temla säger, lägg den i ett ångbad. Jag beskriver hur man gör med ångbad i tråden Ögonfransgecko öms. Jag antar att man har ångbad till leosar med.
Hanna:
Ha en fuktlåda i terrariet som alltid är fuktad ordentligt. Skulle det ändå gå fel vid öms och det blir kvar på tårna exempelvis kan du ta en disktrasa/handduk eller liknande och lägga i botten på en låda som du fyller med några mm vatten. Där låter du ödlan vara i ca 10 minuter och sen är det bara att försiktigt pilla bort ömset. Går det ändå inte kan du låta den vara där i ytterligare.

95
35
uzaan:
Tack alla. Hon är lite skygg fortfarande så jag har haft svårt att få se hela henne. Det jag har sett är det inget kvar iaf. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild