Intervjuperson i Skåne eller Halland sökes!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
AnnaH:
Hej!

Mitt namn är Anna Hultberg, jag är journalist på tidningen Hem & Hyra. Just nu söker jag efter en intervjuperson till en artikel vi jobbar med.  

Det jag letar efter (och som var mycket svårare att få tag i än jag trodde) är en person som äger orm och som bor i en lägenhet. Personen ska bo i norra Skåne eller södra Halland. Inte så att du, eller någon du känner, skulle kunna vara denna person?

Vi har kartlagt miljöförvaltningarnas krav på tillstånd för husdjur i Skåne och Halland. Det visar sig att många kräver dyra tillstånd för orm men även att en hel del kommuner faktiskt verkar slopa dessa tillståndskrav. Helsingborg är en av dessa kommuner (efter årsskiftet krävs det enbart tillstånd för tupp).

Har ni tips på person som skulle kunna tänka sig att ställa upp på en liten intervju (blir väldigt generellt om hur det är att ha orm som husdjur, samt en bild på personen och ormen, personen får så klart läsa texten innan publicering!)

Vänliga hälsningar från Anna Hultberg

Mig når ni på mail anna.hultberg@hemhyra.se eller telefon 010-4591731
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild