PANIK !

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
MIIINNIIII:
Nu är det så att jag börjar bli rätt så orolig över min panter kameleont som jag haft sen mitten av augusti detta året jag köpte henne på mässan som var då i Kristianstad och allt har gått jätte bra osv.

Men dessa senast två-tre veckorna har hon betet sig väldigt konstigt, hon äter inte alls så som hon brukar, hon äter knappt alls.
Och nu har hon börjat gå ner på markplan något hon har aldrig har gjort förr och nu går hon liksom och gräver tills hon har nått botten och det är en bit.

Har läst dom gör så när dom är gravida eller när dom ska lägga ägg men jag har köpt henne som liten och hon kan väl va ca ett halv år.
Så hon är inte alls gammal så jag vet att hon inte är det iallafall så därför börjar jag blir väldigt orolig för henne.

Tacksam för svar ! 

2966
1648
Hoggaforfan:
Lägg gärna upp en bild på terrariumet och djuret swamt skriv temperatur och helst luftfuktighet med så är det lättare för folk att hjälpa dig.
Kan inte särskilt mycket om de djuren så jag överlåter det till någon mer kunnig

1159
626
Temla:
Hon kanska är äldre än du fått uppgift om. Låter som hon vill lägga ägg. Häng gärna för terrariet lite så hon inte blir störd. Om hon blir avbruten i äggläggningen eller inte känner sig säker att börja lägga äggen så kan hon få äggbindning - dvs äggen kommer inte ut, fastnar - vilket är mycket allvarligt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild