Exo Terra Fogger - (felsökning?)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
2
JonasAxPeEriksson:
Hej!

Så jag köpte för några månader sedan en Exo Terra Fogger, som funkade precis som den skulle, inga problem. Fram tills nu. Nu vill den knappt starta, jag ser att den försöker, då en minimal stråle nästan flyger upp över ytan. Men mer kan den ej åstadkomma, inte heller vill den röda lampan som indikerar att den är på lysa?

Jag har googlat runt så gott det går, men nu är jag här.

Fråga nr 1. Om jag av någon anledning skulle ha ett felaktigt membran, skulle det kunna vara problemet? (ärligt talat vet jag inte ens om jag har ett membran på, för jag har inte sett ett koppar färgat membran på någon annan fogger)

Fråga nr 2. Kan det vara ström fel? I så fall, går det att lösa?

Jag är fullt medveten om att detta egentligen inte är en fråga ämnat för detta forum, men jag tänkte att det var värt ett försök om kanske någon annan stött på mitt problem?

Jag kan skicka bilder skulle det vara hjälpsamt

All hjälp är hjälpsamt.

99
86
murbo:
Vet att ETs fogger har haft dessa problem ganska länge. Har sett andra tipsa om att det finns ett metallbläck på undersidan som kan bli igenkleggat/smutsigt/(ergat?), ta en gammal tandborste typ och borsta på det bläcket och se om det blir bättre ;-)
Har aldrig gjort det själv men har sett en hel del inlägg om det :-P

4
2
JonasAxPeEriksson:
murbo skrev:
Vet att ETs fogger har haft dessa problem ganska länge. Har sett andra tipsa om att det finns ett metallbläck på undersidan som kan bli igenkleggat/smutsigt/(ergat?), ta en gammal tandborste typ och borsta på det bläcket och se om det blir bättre ;-)
Har aldrig gjort det själv men har sett en hel del inlägg om det :-P

Tack så mycket för tipset :D Problemet kvarstår dock :/

37
12
Rabalder:
Kan inte prata från erfarenhet, men om man som jag dammsuger alla nya (och en del gamla) trådar nästan dagligen så har jag förstått att det mesta från ET som går på el har en viss bristfällig kvalitet. Kan va så att du fått ett måndagsex, elle så får man tro på folket och acceptera att det är skit :/
Har själv en hel del pryttlar från ET, Inget som bråkat än men inte mkt som används för stunden heller.
Hoppas det löser sig iaf.

373
171
Anathawa:
JonasAxPeEriksson skrev:
Hej!

Så jag köpte för några månader sedan en Exo Terra Fogger, som funkade precis som den skulle, inga problem. Fram tills nu. Nu vill den knappt starta, jag ser att den försöker, då en minimal stråle nästan flyger upp över ytan. Men mer kan den ej åstadkomma, inte heller vill den röda lampan som indikerar att den är på lysa?

Jag har googlat runt så gott det går, men nu är jag här.

Fråga nr 1. Om jag av någon anledning skulle ha ett felaktigt membran, skulle det kunna vara problemet? (ärligt talat vet jag inte ens om jag har ett membran på, för jag har inte sett ett koppar färgat membran på någon annan fogger)

Fråga nr 2. Kan det vara ström fel? I så fall, går det att lösa?

Jag är fullt medveten om att detta egentligen inte är en fråga ämnat för detta forum, men jag tänkte att det var värt ett försök om kanske någon annan stött på mitt problem?

Jag kan skicka bilder skulle det vara hjälpsamt

All hjälp är hjälpsamt.

Köpte en beg fogger från ET, samma kopparfärgade membran, jag trodde membranet saknades..
Säljaren hävdade att den funkade trots att det inte vid test kom nån dimma. :P
-Jamen vattnet måste få bli varmt först!
(???)
Tog hem eländet ändå, och jo, i deras egen fontän bildas lite dimma om den ligger exakt i rätt läge.

Så testa lite till med varmare vatten och olika höjd på vattennivån, de är dåliga och väldigt kinkiga, Exoterras dimrar.

504
396
Crippa:

Använder ZOOMEDS Repti fogger. Tycker den är riktigt bra och dessutom bra drag i den så blir en dimma på 0-tid! Går att byta ut till en 2 Liter cola flaska om man vill. Bara ett tips!

1
0
Emlu:
Crippa skrev:

Använder ZOOMEDS Repti fogger. Tycker den är riktigt bra och dessutom bra drag i den så blir en dimma på 0-tid! Går att byta ut till en 2 Liter cola flaska om man vill. Bara ett tips!

Måste man göra hål i/förstöra terrariumet för en sådan? Var köper man den ?

Mvh
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild