Nedmonteringsbart terrarium - Aluminiumprofil?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

55
24
Lindskog:
Hallåhallå!

någon som har koll på vettiga sätt att bygga nermonteringsbara terrarium modell stor?

Det första jag tänker på är såna i aluminiumprofil, men jag har inte riktigt koll på vilken av alla Aluminiummodeller som finns som man isåfall ska använda.
Så vet någon var man kan mått beställa aluminiumprofilsterrarium tar jag gärna emot tips :)

frågade flexipet men dom hade inte tid. 

127
79
Curpling:
Vet tyvärr inte vart du kan köpa färdigbyggt, men om jag inte minns fel så finns det på bauhaus både profil och fästen i alla möjliga format. Profilförbindare kan du nog söka på hos bauhaus. En bågfil och så är du klar för att bygga.  
Som sagt, inget färdigbyggt men kanske är enkelt och billigare att bygga själv?

127
79
Curpling:

Som dessa: 

www.bauhaus.se/alu-fyrkantror-30x30x2mm-2m.html?nosto=nosto-other-purchases
www.bauhaus.se/skarvbeslag-90.html?nosto=nosto-other-purchases

373
171
Anathawa:
Lindskog skrev:
Hallåhallå!

någon som har koll på vettiga sätt att bygga nermonteringsbara terrarium modell stor?

Det första jag tänker på är såna i aluminiumprofil, men jag har inte riktigt koll på vilken av alla Aluminiummodeller som finns som man isåfall ska använda.
Så vet någon var man kan mått beställa aluminiumprofilsterrarium tar jag gärna emot tips :)

frågade flexipet men dom hade inte tid. 

Flexipet säljer material separat, om de inte kan bygga kanske de kan sälja materialet åtminstone?

55
24
Lindskog:
Anathawa skrev:

Flexipet säljer material separat, om de inte kan bygga kanske de kan sälja materialet åtminstone?

Hade jag ingen ritning över exakt hur de skulle se ut så ville dom inte hjälpa mig

127
79
Curpling:
En ritning behöver inte varaså komplicerad att göra, måtten och en översikt hur det skall se ut bör räcka. Rita på ett vanligt papper.

373
171
Anathawa:
Curpling skrev:
En ritning behöver inte varaså komplicerad att göra, måtten och en översikt hur det skall se ut bör räcka. Rita på ett vanligt papper.

Ingen bygger ett terrarium åt nån utan att först få veta hur stort det ska vara, och det behöver du ju rita upp oavsett vem som bygger, så jag förstår inte problemet. Yttermått, ev benstativ eller inte, görrhöjd, var du evt vill ha hål för ventilation av tillverkaren om du inte vill fixa det själv?

Notera dock att bara för att det är profiler betyder det inte att det SKA gå att montera ned. Tvärtom. Skruvar kkan dras ur de med.

Vill du ha det verkligt nedmonterbart ska du nog kolla med dem som gör utställningsmontrar. De har skruvar att lossa profilerna med. En normal profilram får du använda mycket våld för att få isär.

Sårr skruvlossade delar på en sida så du kan skjuta in skivorna men lås övriga delar?

55
24
Lindskog:
Jag gav dom mått osv men dom ville inte hjälpa mig för dom hade fullt upp ett bra tag framöver.

127
79
Curpling:
Så kan det ju vara. Alla företag har toppar. Inte funderat på att bygga själv då?

55
24
Lindskog:
Hade jag fått veta hur & med vilka delar hade jag gärna byggt själv :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild