Värmepanel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

47
25
Patriklu:

Hej!

Hade tänkt att köpa en värmepanel till mitt terrarium, måtten på det är 150x70x100 l-d-h. 
Jag vill ha en temperatur på 30-33 grader på varma sidan och 23-25 grader på kalla. Vilken styrka ska jag då köpa? Har kollat lite på www.tropicshop.de och tror jag ska köpa därifrån.

Länka gärna om ni har några andra tips :)

Tack på förhand!

47
25
Patriklu:
Ingen som har något tips? 

13
5
JimWib:
jag har läst mig till att en 70 w ska räcka till ett 120x60x60 ska beställa efter löning så kan inte garenera not än :P
och jag ska hålla samma grader som du :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Jonas och kakmonstret har värmepaneler vad jag vet, båda aktiva så konstigt de missat men det är tropicshop som oftast dykt upp.

51
36
GL8936:
Med den höjden skulle jag säga minst 90w. Det beror också mkt på hurdan ventilation du har i burken och temperaturen i rummet men du kommer iaf minst behöva en 90w.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Ja jag har paneler i några burkar, alla kommer från tropic-shop! Angående watt-antal så vågar jag inte säga säkert då det skiljer en hel del mellan olika hem & terrarium :)

Men i mina terrarier som är 240cm långa, 75cm djupa & 75cm höga har jag 70 watts paneler och det räcker alldeles utmärkt. Dock har jag relativt varmt i rummet där ormarna är, runt 24-25 grader dagtid utanför terrarierna :)

Har inga riktigt höga burkar kvar men när jag hade ett stort terrarium 200x120x120cm körde jag en 90 watts panel där inne & värmen på varmaste låg på strax under 40 grader :)

Hoppas jag var till någon hjälp iaf!

55
24
Lindskog:
Jonas_ skrev:
Ja jag har paneler i några burkar, alla kommer från tropic-shop! Angående watt-antal så vågar jag inte säga säkert då det skiljer en hel del mellan olika hem & terrarium :)

Men i mina terrarier som är 240cm långa, 75cm djupa & 75cm höga har jag 70 watts paneler och det räcker alldeles utmärkt. Dock har jag relativt varmt i rummet där ormarna är, runt 24-25 grader dagtid utanför terrarierna :)

Har inga riktigt höga burkar kvar men när jag hade ett stort terrarium 200x120x120cm körde jag en 90 watts panel där inne & värmen på varmaste låg på strax under 40 grader :)

Hoppas jag var till någon hjälp iaf!

Kör du en panel i dom stora?
jag har 250x100x120, beställde den största panelen för att få upp några grader på kalla sidan & för att få upp tempen under natten! Dom på tropic shop trodde att jag skulle behöva två st men de tvivlar jag på :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Lindskog skrev:

Kör du en panel i dom stora?
jag har 250x100x120, beställde den största panelen för att få upp några grader på kalla sidan & för att få upp tempen under natten! Dom på tropic shop trodde att jag skulle behöva två st men de tvivlar jag på :)

Japp jag har endast en värmekälla per terrarium, alltså antingen en panel eller en värmeslinga.

Men som sagt jag har rätt bra grundtemperatur i rummet redan så behöver inte så mycket extra värme i varje burk, kanske annorlunda om man har sitt terrarium ståendes på en kyligare plats.

Under natten stängs ALL värme av i mitt ormrum ska tilläggas.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild