maxspect razor LED till regnskogsburk?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

48
40
Jim_j:
Hej!

Jag har ett par maxspect razor 160w 10000k ledramp över från ett saltvattenskar, och nu undrar jag vad ni tror om att återanvända en av dem till en regnskogsburk? Full spec på rampen hittas här: www.saltycritter.com/lighting/coralvue/maxspect-razor-r420r-led-lighting-fixture.htm

Jag är medveten om att ljuset förmodligen blir för kallt för att terrariet ska bli snyggt att kolla på, men man styr de blå våglängderna på en separat kanal och kan dra ner dessa rejält. De blå kan man kanske kräma på med under tider man ändå inte är hemma, för visst bör växterna verkligen älska det ljuset?

48
40
Jim_j:
Angående total ljusstyrka testade jag nyss att mäta upp med mobilen vid full kräm, 76000 lux ca 5 dm från armaturen

2966
1648
Hoggaforfan:
Jupp den borde fungera utmärkt och det blir nog snyggt även med hög färgtemperatur

48
40
Jim_j:
Hoggaforfan skrev:
Jupp den borde fungera utmärkt och det blir nog snyggt även med hög färgtemperatur

Suveränt, då testar jag :) Borde bli bra tillsammans med den compact topen jag fick med terrariet 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild