Söker en författare/artikel. Hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

63
4
Majvor:
Hejsan kompisar.

Nu behöver jag några detektiver.
Jag söker en person som på repti.net kallade sig Natrix (nej det är inte samma som Natrix här) som skrev en artiker/ett arbete om terrariehobbyns historia för några år sedan. repti är ju helt slut som sida och jag vet inte om artikeln blev publicerad i någon svensk konext då personen som skrev befann sig i det stora landet på andra sidan atlanten vid tillfället.

jag undrar om någon antingen vet vem denna Narix är eller om någon läst artikeln (som kanske eller kanske inte publicerades i snoken) om terrariehobbyns historia?

239
197
Danpss:
Är det inte Tobbe Helin, har för mig han heter så. Han har gett ut en bok vad jag vet

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Om det är Tobbe så flyttade han för ett tag sedan till andra sidan atlanten igen :P

953
1840
peter54:
Majvor skrev:
Hejsan kompisar.

Nu behöver jag några detektiver.
Jag söker en person som på repti.net kallade sig Natrix (nej det är inte samma som Natrix här) som skrev en artiker/ett arbete om terrariehobbyns historia för några år sedan. repti är ju helt slut som sida och jag vet inte om artikeln blev publicerad i någon svensk konext då personen som skrev befann sig i det stora landet på andra sidan atlanten vid tillfället.

jag undrar om någon antingen vet vem denna Narix är eller om någon läst artikeln (som kanske eller kanske inte publicerades i snoken) om terrariehobbyns historia?

Är du säker på de här uppgifterna? Jag tycker att det låter mer som Leffe W än som Tobbe. Du får fråga på Facebook, tror inte att någon av dem finns här på Terrariedjur.

När jag tänker närmare efter förresten, var det inte Thomas Håkansson som hade "natrix" som nick på repti.net?
ddr:

peter54 skrev:

Är du säker på de här uppgifterna? Jag tycker att det låter mer som Leffe W än som Tobbe. Du får fråga på Facebook, tror inte att någon av dem finns här på Terrariedjur.

När jag tänker närmare efter förresten, var det inte Thomas Håkansson som hade "natrix" som nick på repti.net?

Tror inte ditt minne sviker Peter

Jag vill också minnas att det var Thomas.

Leffe kallade sig ammo.

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Vill också minnas att det är Thomas Håkansson.

Mvh. Björn

Medlem i SHF
25
24
JacobOhlin:
Nej det stämmer. Jag skickade ett meddelande till Thomas, han kanske har den i någon gömma.

Medlem i SHF
25
24
JacobOhlin:
Jag vet inte om det här är till någon hjälp, men såhär svarar Thomas Håkansson, jag saxar in det som känns relevant. Är det i själva verket artikeln i senaste Snoken om Ringelrike du är efter?:

TH: Min artikel om Ragnar Enderlein kom ut i det senaste numret av Snoken - för någon månad sedan.

J: -
Nej inte den.

TH: - Richard Wahlgren skrev en artikel i Snoken om terrariets historia för så där en 8-10 år sedan.

(Japp, men Richard har aldrig figurerat på terraristforum under pseudonymen Natrix, eller vad jag vet bott i Nordamerika nyligen.)

TH: - Haha. Däremot efterlyste jag information på ReptiNet om gamla pionjärer inom hobbyn. Jag skrev väl något kort om projektet som hittintills reulterat i Enderleinartikeln.

63
4
Majvor:
tack så mycket! 
jag beställer en kopia av snoken och ser vad Thomas hittat :)

Bra detektivat!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild