Varför ligger han så här?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
7
VictoriaLundberg:

Jag vet verkligen inte vad som är bekvämt för ormar men alltså jag undrar ju lite, han har legat såhär sen igår och precis med huvudet vid ventilationen.... Något samband? Ororar jag mig som vanligt i onödan?

Luftfuktigheten och värmen är precis som vanligt i alla zoner. (Och jag är uppenbarligen inte jättebra på att ta hand om plantor, därav de bruna bladen i bakgrunden)

334
289
LobsterPie:
Har du inget bottenmaterial ? 

20
7
VictoriaLundberg:
Jodå! Det syns bara inte på bilden.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Att bara skriva att luftfuktigheten och värmen är "som vanligt"  ger juh inte så mycket info till folk som vill hjälpa dej,  då man inte vet vad som är "som vanligt" för dej.  ;) 

Brukar vara bra att berätta om ormen äter, skiter och ömsar som den ska också. :) 
Utan lite mer info runt om så är det väldigt svårt att hjälpa om det är något som inte skulle stå rätt till. 

20
7
VictoriaLundberg:
Sant, tänkte inte på det. För mig är det en självklarhet att ha koll på skötselråd och se till att värme/fukt/bajs/mat är som det ska vara (enligt alla skötselråd) så det var nog därför jag glömde bort att nämna det :) Eftersom att mitt "som vanligt" är det som är rekommenderat och gjort att mina ormar mått bra liksom, men bra att du sa till :)

nu kanske det blev lite rörigt, men jag hoppas att jag gjort mig förstådd!

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
VictoriaLundberg skrev:
Sant, tänkte inte på det. För mig är det en självklarhet att ha koll på skötselråd och se till att värme/fukt/bajs/mat är som det ska vara (enligt alla skötselråd) så det var nog därför jag glömde bort att nämna det :) Eftersom att mitt "som vanligt" är det som är rekommenderat och gjort att mina ormar mått bra liksom, men bra att du sa till :)

nu kanske det blev lite rörigt, men jag hoppas att jag gjort mig förstådd!

Exakt vad är det för luftfuktighet och temperatur. I olika skötselråd kan det stå olika saker, ibland är det bra och ibland kanske författarens termometer/hygrometer är trasig så det står "mina majsormar trivs bäst i 90% luftfuktighet" eller "mina majsormar har 20grader Celsius" med mer. Så det kan stå olika saker i olika skötselråd även om det äller samma art. Exakt vad står det i skötselråden du har läst?

134
111
Potato:
VictoriaLundberg skrev:
Jodå! Det syns bara inte på bilden.

Skulle ha mycket mer bottenmaterial då majsormar gillar att gräva och ligga under/ i det. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild