Fråga om ljus och vårmematta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

95
35
uzaan:
jag har ju köpt min första leopardgecko. Ska ha en timer till lampan men vilka tider är lämpligt att sätta den på? 
Sen om värmemattan. Har läst så olika om hur den ska ligga. En del säger att den kan ligga under bara och andra att det ska vara frigolit eller något pga brandrisk.. 

Jag blir helt förvirrad av alla olika åsikter om hur det ska vara... 

2966
1648
Hoggaforfan:
uzaan skrev:
jag har ju köpt min första leopardgecko. Ska ha en timer till lampan men vilka tider är lämpligt att sätta den på? 
Sen om värmemattan. Har läst så olika om hur den ska ligga. En del säger att den kan ligga under bara och andra att det ska vara frigolit eller något pga brandrisk.. 

Jag blir helt förvirrad av alla olika åsikter om hur det ska vara... 

Frigolit för att förhindra brandrisk? Den var ny
Frigolit kan användas undertill som isolering så värmen fokuseras mot terrariumet, det kan ge några graders extra värme men om det behövs eller ej är olika beroende på hur varmt du har det hemma och vilket ljus du har etc. Det går inte att säga "att såhär är det" utan det beror på en massa faktorer. Testa först utan och kommer du nästan upp i rätt temperatur så kan frigolit under hela terrariumet hjälpa. 
Ljus för en ökenlevande hade jag satt på 13-14 timmars ljus men jag har inte koll på arten så är det fel så får någon rätta mig.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild