Vad passar i 20*20*20?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

55
12
Aswedishtiger95:
Har ett litet terrarium som jag har majsormsunge i för tillfället.
Men när det blir tomt så vill jag ju ha nåt där i!
Vad skulle passa där hela lite tror ni?
Allt utom spindlar och vandrande pinnar kan va av intresse. Gärna så lättskött som möjligt!

2966
1648
Hoggaforfan:
Aswedishtiger95 skrev:
Har ett litet terrarium som jag har majsormsunge i för tillfället.
Men när det blir tomt så vill jag ju ha nåt där i!
Vad skulle passa där hela lite tror ni?
Allt utom spindlar och vandrande pinnar kan va av intresse. Gärna så lättskött som möjligt!

Antingen orm under 30 cm eller insekter är lagligt men jag hade valt insekter till så litet

412
419
Hadara:
det är svårt med så litet. men en orkidéebönsyrsa skulle du kunna ha där inne :) plantera väl med små växter och lite grenar så blir det ett fint litet terrarium till en sån. 

55
12
Aswedishtiger95:
Hoggaforfan skrev:

Antingen orm under 30 cm eller insekter är lagligt men jag hade valt insekter till så litet

Finns det någon dvärgart som bara blir den längden, eller kanske någon form av dvärggecko/groda?
Elr skulle det vara bättre att satsa på nån skorpion elr bönsyrsa elr annan insekt?

2966
1648
Hoggaforfan:
Aswedishtiger95 skrev:

Finns det någon dvärgart som bara blir den längden, eller kanske någon form av dvärggecko/groda?
Elr skulle det vara bättre att satsa på nån skorpion elr bönsyrsa elr annan insekt?

Det är för litet för både ödlor och grodor enligt L80
Ett spindeldjur eller insekt är mycket bättre val och det finns en mängd av dem så du borde hitta något kul

55
12
Aswedishtiger95:
Hoggaforfan skrev:

Det är för litet för både ödlor och grodor enligt L80
Ett spindeldjur eller insekt är mycket bättre val och det finns en mängd av dem så du borde hitta något kul

Okej!
Får googla lite :)

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Aswedishtiger95 skrev:

Under kategorin ödlor så har l80 inga kortare längder än 10cm (15 cm för träd- och klipplevande). Men om dom hade en för mindre än 5 cm så skulle det nog vara lagligt.

741
681
Binks:
Jag tror du kan ha typ 10 Flatlöss i de terrariet utan att de ska bli bråk.

55
12
Aswedishtiger95:
Binks skrev:
Jag tror du kan ha typ 10 Flatlöss i de terrariet utan att de ska bli bråk.

Haha jadu. Det är väl det som skulle få plats ?

134
111
Potato:
Den storleken rekomenderas bara till vissa djur i bebisform. Du kan aldrig ha något fullvuxet i den ^^ typ bara tillfälligt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild