Dubbel bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
koffee89:
Hej sugen på att bygga ett dubbelbygge då jag är sugen på att stapla på höjden.
Tänkte bygga två stycken som är 200x100x70 och sen stapla på höjden.
Då jag ej byggt innan så tänkte jag höra om nån har erfarenhet av de och hur jag behöver förstärka de undre terrariet då jag kommer ha 30cm bottensubstans och de blir en hel del vikt.

blir glad för all hjälp man kan få

mvh koffe

334
290
LobsterPie:
koffee89 skrev:
Då jag ej byggt innan så tänkte jag höra om nån har erfarenhet av de och hur jag behöver förstärka de undre terrariet då jag kommer ha 30cm bottensubstans och de blir en hel del vikt.

mvh koffe

Jag skulle tro med att det räcker att regla båda terrarierna i topp och botten så borde det hålla. 45x45-reglar klarar nog en hel del vikt. Sen beror ju vikten på om du tänkte använda sand och sten eller typ jord som ligger lite löst bara.

55
24
Lindskog:
Jag har byggt 250x100x120 & använde mig av en regel ram i bottnen & taket 45x45. Byggde ramen med ca 40cm mellanrum mellan varje regel, blev mycket stabilt men du kan ju sätta någon extra tätare ifall du är orolig!

Finns en terrariumuträknare här på sidan under information - terrarium :)

2966
1648
Hoggaforfan:
koffee89 skrev:

mvh koffe

Du har en hjälp här:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium

Det övre klarar sig nog utan reglar om du vill men det undre behövs reglas en pelare i varje hörn så att säga. De kan vara både på insidan eller utsidan, båda har sina fördelar. Utsidan äter upp lite golvyta men du behöver inte fuktskydda dem, insidan försvinner mindre golvyta men de måste skyddas mot fukt.
Blir det mycket sten och bakgrund med?
Vilka arter gäller det och vad vill du uppnå? Vilken miljö ska det vara i dem? 

2
1
koffee89:
Blir bygga botten med ram och reglar sen bygger jag ett terrarium ovanpå. Ska ha dvärgvaran i så får se va slutmåttet blir men börjar på ramen på tisdag då dom fortfarande är små så har de och växa i. Blir en hel del vikt då där kommer bli bakgrund sten och vattenkar sen mycket botten så de kan gräva då alla vet att de älskar att gräva.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild