No more nails?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Tjena hur ska man fästa plastskenorna till skjutglasen? På mina förra byggen så skruvade jag fast dom.. Och de funkar ju så där när man ska öppna glasen. Fastnar ju på varje skruv huvud, så de går lite hackigt ? jag bygger i formplyfa kan jag limma fast skenorna med typ "Pattex, no more nails " ? 

Jonatan :)

51
27
knutsson87:
volbeat skrev:
Tjena hur ska man fästa plastskenorna till skjutglasen? På mina förra byggen så skruvade jag fast dom.. Och de funkar ju så där när man ska öppna glasen. Fastnar ju på varje skruv huvud, så de går lite hackigt ? jag bygger i formplyfa kan jag limma fast skenorna med typ "Pattex, no more nails " ? 

Hej körde själv med  Pattex NO mor nails  o de funkar kanon och terrariet e 2m långt och sitter fortfarande bra :)

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
knutsson87 skrev:

Hej körde själv med  Pattex NO mor nails  o de funkar kanon och terrariet e 2m långt och sitter fortfarande bra :)

Tack för snabbt svar! De låter bra de! Mina är 1 meters burkar så de lär ju inte va någon konstigheter då :)

Hur snabbt torkar det? Hur länge ska man vänta med inflyttning för ormarna efter limning?

373
171
Anathawa:
volbeat skrev:

Jag har no more nails som inte fäster alls, hyllhållbarheten är begränsad, tror jag fick en gammal förpackning, så testa först med nåt skräp att limmet sitter. :)

De som kör metallskenor lägger i en glidremsa i nån sorts plast, kan oljas eller droppas stearin i, du skulle kunna testa det ovanpå skruvskallarna först?

51
27
knutsson87:
volbeat skrev:

Tack för snabbt svar! De låter bra de! Mina är 1 meters burkar så de lär ju inte va någon konstigheter då :)

Hur snabbt torkar det? Hur länge ska man vänta med inflyttning för ormarna efter limning?

Torkar  fort  men håll tryck på det  under tiden   e skit  nöjd o kommer använda de till alla andra nybyggen  :)...har för mig att de e gift fritt tror  de i alla fall mins ej riktigt 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Anathawa skrev:

Jag har no more nails som inte fäster alls, hyllhållbarheten är begränsad, tror jag fick en gammal förpackning, så testa först med nåt skräp att limmet sitter. :)

De som kör metallskenor lägger i en glidremsa i nån sorts plast, kan oljas eller droppas stearin i, du skulle kunna testa det ovanpå skruvskallarna först?

Tack för tipset! Men Tänkte jag skulle testa lim på dom här burkarna. Och verkar de bra. Så tar jag bort skruvarna och limmar  dom förra burkarna också :)

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
knutsson87 skrev:

Torkar  fort  men håll tryck på det  under tiden   e skit  nöjd o kommer använda de till alla andra nybyggen  :)

Låter bra de! Tack ska du ha :)

51
27
knutsson87:
volbeat skrev:

Låter bra de! Tack ska du ha :)

Så lite så  om man inget frågar får man ju inget veta Heller :)

373
171
Anathawa:
volbeat skrev:

Tack för tipset! Men Tänkte jag skulle testa lim på dom här burkarna. Och verkar de bra. Så tar jag bort skruvarna och limmar  dom förra burkarna också :)

Jag skulle köra på Tec7. Känns väldigt mycket mer bett i det än i no more nails. Och så tätar det!
Har du tungt glas är det evt tillräckligt att sätta i glasen som tryck under torkningen, annars list med tving?

2966
1648
Hoggaforfan:
knutsson87 skrev:

Torkar  fort  men håll tryck på det  under tiden   e skit  nöjd o kommer använda de till alla andra nybyggen  :)...har för mig att de e gift fritt tror  de i alla fall mins ej riktigt 

No more nails är antimögelbehandlat dvs giftigt, gäller hela sortimentet vad jag vet.
Derans vattentåliga version löstes upp i vatten samt jag tyckte det fäste dåligt, inget jag någonsin kommer att använda igen.

Tec7 är bäst, men jag tror vanlig silikon fungerar för skjutlisterna.
PL600 och Byggmax cellplastlim fungerar med men blir hård fog.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild