Nybygge till regnbågsboa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

127
79
Curpling:

Gummiduken har kommit, så nu skall den läggas in och sedan är det glasen fram som är kvar. Orm -18 dagar kvar

127
79
Curpling:

Då var mattan på plats, alla kanter är tätade med silikon. "Kuddar" är sydda med genomsläpplig filt som nu skall fyllas med leca kulor och sedan skall substrat på. Orm, T -16

127
79
Curpling:

Kuddar för lecakulor (Tack för tipset Anathawa) för lättare rengörning är nu fyllda och ilagda. Gjorde dessa av enkel genomsläpplig duk ifrån plantagen och syrrans symaskin. Blandat till substratet som är gjort av täckbark, cocosfiber och material ifrån en stubbfräsning som vaktmästaren kom med.
Värmeslingan skall fästas och i övrigt så är det någon gömma som skall tillverkas, främst en fuktburk.

Det jag tittar på nu är lite växter, spansk mossa har jag tänkt för att ordna lite insynsskydd för lugn och ro, men i övrigt så är jag fast i vad jag skall sätta in för växter. Tar gärna emot förslag, är inte duktig med grönt, så får gärna vara lättskött och bidra till bioterrariet och fukt.

Ormen närmar sig mer och mer, ser fram emot en fin regnbågs tjej ifrån Henka.

373
171
Anathawa:
Curpling skrev:

Då var mattan på plats, alla kanter är tätade med silikon. "Kuddar" är sydda med genomsläpplig filt som nu skall fyllas med leca kulor och sedan skall substrat på. Orm, T -16

Snyggt!

373
171
Anathawa:
Curpling skrev:
Kuddar för lecakulor (Tack för tipset Anathawa) för lättare rengörning är nu fyllda och ilagda. Gjorde dessa av enkel genomsläpplig duk ifrån plantagen och syrrans symaskin. Blandat till substratet som är gjort av täckbark, cocosfiber och material ifrån en stubbfräsning som vaktmästaren kom med.
Värmeslingan skall fästas och i övrigt så är det någon gömma som skall tillverkas, främst en fuktburk.

Det jag tittar på nu är lite växter, spansk mossa har jag tänkt för att ordna lite insynsskydd för lugn och ro, men i övrigt så är jag fast i vad jag skall sätta in för växter. Tar gärna emot förslag, är inte duktig med grönt, så får gärna vara lättskött och bidra till bioterrariet och fukt.

Ormen närmar sig mer och mer, ser fram emot en fin regnbågs tjej ifrån Henka.

Ser jättebra ut!!

2966
1648
Hoggaforfan:
Vandrande jude finns i lite olika morpher bla tigerblad (har jag för mig varianten kallas):

Finns mängder med bromelior. Fredskalla fungerar bra med

Beror även på om du bara vill ha växter från Brasilien alt Sydamerika eller hela världen.

Bens jungle har ju mängder:
bens-jungle.com/Vivarium-plants

Daniel_S kan tipsa en hel del med och säljer även.

127
79
Curpling:
Hoggaforfan skrev:
Vandrande jude finns i lite olika morpher bla tigerblad (har jag för mig varianten kallas):

Finns mängder med bromelior. Fredskalla fungerar bra med

Beror även på om du bara vill ha växter från Brasilien alt Sydamerika eller hela världen.

Bens jungle har ju mängder:
bens-jungle.com/Vivarium-plants

Daniel_S kan tipsa en hel del med och säljer även.

Tror fokus får ligga på att dom inte dör av min hantering, har verkligen inte gröna fingrar.
Men naturligtvis om jag kan hitta plantor och växter som återskapar en regnskog så är ju det ett stort plus i kanten. 
Tackar hogga, den ser ju trevlig ut.

Orm T - 14

127
79
Curpling:
Skjutlister och glasrutor har jag fått hem, lägger nu lite färg på framsidan innan jag limmar dit listen, så dom kommer troligen på imorgon och sedan är det att testa lite värme och fuktighet.
Målar även utsidan så den ser lite trevligare ut, lila var beställt av systerdottern men vi får se på den färgen.
Inredning i form av grottor, klätter, fuktlådor och vatten är på väg och kommer in om någon vecka troligen.
Bara som det är utan att göra något så håller lådan 26 grader med armaturen i taket och cirka 40 % luftfuktighet, så ligger inte långt borta, blir nog perfekt när glasen kommer på.

Orm, T -10 dagar

127
79
Curpling:
Skjutlister - check
Glasrutor  - check

Orm, T - 9 dagar

373
171
Anathawa:
Curpling skrev:
Skjutlister - check
Glasrutor  - check

Orm, T - 9 dagar

Tänker du dig nåt handtag eller traditionella fingerfläckar på glaset efter öppning och stängning? :P
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild