Hoppstjärtar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

67
2
jens:

jag tänkte kolla om någon har testat att ha hoppstjärtar till fuktiga terrarien 

om man skulle kunna slänga in en kultur ihop med mina crested gecko så gör dom samtidigt rent och blir föda

hur skulle de funka tro?

mvh jens

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Jag har testat hoppstjärtar litegrann. Inte haft det i fuktiga terrarium längre tider dock. Hade det enbart i en petbox med nymetamorfoserade klockgrodor. Grodorna klarade sig tyvärr inte, så slängde alltihopa.

Däremot vet jag inte om dina ögonfransgeckos kommer vara speciellt intresserade med tanke på att hoppstjärtar är väldigt små.

67
2
jens:

okey hm men vore kul o testa, men dom kan inte förstöra nå typ göra de farligt på något sätt? 

läst att dom städar så de borde ju inte vara nå problem tkr ja :S

82
45
SusannaNO2:
jens skrev:

om man skulle kunna slänga in en kultur ihop med mina crested gecko så gör dom samtidigt rent och blir föda

hur skulle de funka tro?

mvh jens

Har själv hoppstjärtar i mitt terrarium, dock har de bara varit där i en dryg månad så kan inte säga om de direkt städar. Om geckon är intresserad av att äta dem vet jag inte, min har suttit och tittat på dem ganska ofta men aldrig försökt äta dem vad jag har sett. Någon typ av gråsuggor kanske skulle passa bättre om du vill ha renhållare som även funkar som foder?

175
228
Rosenlukas:
Jag har alla möjliga sorters städare i mitt ögonfransgecko terrarium, och det har varit självgående i ca 1 år nu. Det enda jag behöver göra är torka eventuell avföring och CGD som hamnar på rutorna, resten sköter insekterna. Har faktiskt sett min ena gecko käka hoppstjärtar en gång, där satt massvis av dem på en gurkbit jag lade in för att boosta städarinsekterna och geckon satt bredvid och slickade i sig dem :)

141
35
GeckoLover99:
Rosenlukas skrev:
Jag har alla möjliga sorters städare i mitt ögonfransgecko terrarium, och det har varit självgående i ca 1 år nu. Det enda jag behöver göra är torka eventuell avföring och CGD som hamnar på rutorna, resten sköter insekterna. Har faktiskt sett min ena gecko käka hoppstjärtar en gång, där satt massvis av dem på en gurkbit jag lade in för att boosta städarinsekterna och geckon satt bredvid och slickade i sig dem :)

Har inte hoppskjärtar ganska lätt för att smita ut? 

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
jens skrev:

hur skulle de funka tro?

mvh jens

Kör hoppstjärtar i alla mina tropiska terrarier! Geckosarna kommer dock inte att se dem som föda då de är så otroligt små, utan det är snarare pilgiftsgrodor som det skulle fungera till! De städar dock fenomenalt bra hos ögonfransar!!! 

175
228
Rosenlukas:
GeckoLover99 skrev:

Har inte hoppskjärtar ganska lätt för att smita ut? 

De håller sig till den miljön de trivs i, alltså fukt o värme. Så visst finns det väl en risk att några kommer ut men det gör inget. Har hittat i krukväxter här hemma men ingen annan stans :)

141
35
GeckoLover99:
Rosenlukas skrev:

De håller sig till den miljön de trivs i, alltså fukt o värme. Så visst finns det väl en risk att några kommer ut men det gör inget. Har hittat i krukväxter här hemma men ingen annan stans :)

Jaha okej, ja men då kanske jag skulle överväga det iaf då, tack för hjälpen :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild