Lag om att få ha husdjur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
stalin:
Jag bor på internat och i kontraktet står det att det är förbjudet att ha husdjur.

Jag hörde däremot att de finns en lag i Sverige om att hyresvärden ej får förbjuda husdjur och att kontraktet är ogiltigt om det står så.
Finns de någon sanning i det och i så fall var kan man hitta det?

134
111
Potato:
stalin skrev:
Jag bor på internat och i kontraktet står det att det är förbjudet att ha husdjur.

Jag hörde däremot att de finns en lag i Sverige om att hyresvärden ej får förbjuda husdjur och att kontraktet är ogiltigt om det står så.

Det finns en sanning, vissa hyresvärdar får bestämma om man får ha husdjur eller ej, men du kan alltid kolla om du får ha reptiler. Det bästa som finns är väl att ringa hyresbolaget :p

184
132
C_corpse:
stalin skrev:

Jag hörde däremot att de finns en lag i Sverige om att hyresvärden ej får förbjuda husdjur och att kontraktet är ogiltigt om det står så.

Är skillnad på att hyra en lägenhet och att bo på internat. På ett internat delar man ofta rum med andra. Så skolan kan ha det som regel pga att där kan finnas allergiker. 

Nu är visserligen reptiler bra om man är allergisk mot pälsdjur men för att det inte ska vara orättvist mot dom som har pälsdjur så gäller det alla djur.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild