Tribolonotus gracilis

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

334
290
LobsterPie:
Hej på er! Jag har ett par Tribolonotus gracilis i ett välplanterat terrarium )110x45x65) med en ganska stor och grund vattendel. Luftfuktigheten ligger på ca 70% relativt konstant och temperaturen är ca 22-24. Det är ganska välbelyst vilket jag eventuellt kommer föröska ändra på då de tydligen inte gillar så mycket ljus. 

Det vore kul att få veta/se hur ni andra håller era tribolonotus gracilis, vet att det finns i alla fall några här som har/har haft dem. 

Fruktansvärt snygga djur tycker jag, synd bara att de är minst lika skygga som vackra :P

334
290
LobsterPie:
Slänger upp bilder på burken här också :) 

Terrariet i helhet.

Närbild på vattendelen.

Och en bild på landdelen. 

2966
1648
Hoggaforfan:
LobsterPie skrev:
Hej på er! Jag har ett par Tribolonotus gracilis i ett välplanterat terrarium )110x45x65) med en ganska stor och grund vattendel. Luftfuktigheten ligger på ca 70% relativt konstant och temperaturen är ca 22-24. Det är ganska välbelyst vilket jag eventuellt kommer föröska ändra på då de tydligen inte gillar så mycket ljus. 

Det vore kul att få veta/se hur ni andra håller era tribolonotus gracilis, vet att det finns i alla fall några här som har/har haft dem. 

Fruktansvärt snygga djur tycker jag, synd bara att de är minst lika skygga som vackra :P

Jo de är snygga, Stefan (sandinge) på Tropiska rum har dem och de får ungar med jämna mellanrum.
Jag tror inte du ska dämpa ljuset utan bara låt det växa så löser det sig av sig själv. Dämpar du så kanske inte växterna klarar sig.

334
290
LobsterPie:
Hoggaforfan skrev:

Jo de är snygga, Stefan (sandinge) på Tropiska rum har dem och de får ungar med jämna mellanrum.
Jag tror inte du ska dämpa ljuset utan bara låt det växa så löser det sig av sig själv. Dämpar du så kanske inte växterna klarar sig.

Vet du om han finns här på TD så att man kan pma honom?

2966
1648
Hoggaforfan:
LobsterPie skrev:

Vet du om han finns här på TD så att man kan pma honom?

Användarnamnet är inom paranteserna ;-)
Vet dock inte hur aktiv han är här annars får du kolla på butikssidan

55
24
Lindskog:
På Facebook är han aktiv & snabb på att svara :)

334
290
LobsterPie:
Lindskog skrev:
På Facebook är han aktiv & snabb på att svara :)

Ah kanon, då testar jag där. På Tropiska rums sida alltså?

55
24
Lindskog:

LobsterPie skrev:

Ah kanon, då testar jag där. På Tropiska rums sida alltså?

japp

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild