Flera kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
4
Masen:
Funkar det att ha flera kungspyton i samma terrarium? Åtminstonde under det första levnadsåret?

154
87
MaryJanee:
Masen skrev:
Funkar det att ha flera kungspyton i samma terrarium? Åtminstonde under det första levnadsåret?

Det är ingenting jag skulle rekommendera, speciellt inte med små kp's. Risken för kannibalism är för stor.

1685
794
fluffis:
Funkar och funkar... frågan är väl snarare varför man skulle vilja ha det?
Ormar är ensamlevande och Jordbruksverket skriver att ensamlevande reptiler bör bor ensamma.

För egen del när jag själv har haft unga ormar så har det varit extra viktigt att ha dem ensamma för att kunna hålla bättre koll. De behöver ju äta oftare än en vuxen och det är synd att behöva ta ut ormarna vid varje matning. De flesta äter bättre om de bor ensamma. Sen kan det bli väldigt svårt att dokumentera när varje orm har ätit, ömsat eller gjort något annat viktigt, om de bor flera.

11
4
Masen:
MaryJanee skrev:

Det är ingenting jag skulle rekommendera, speciellt inte med små kp's. Risken för kannibalism är för stor.

Tack för infon.

Mvh Andreas

11
4
Masen:
fluffis skrev:
Funkar och funkar... frågan är väl snarare varför man skulle vilja ha det?
Ormar är ensamlevande och Jordbruksverket skriver att ensamlevande reptiler bör bor ensamma.

För egen del när jag själv har haft unga ormar så har det varit extra viktigt att ha dem ensamma för att kunna hålla bättre koll. De behöver ju äta oftare än en vuxen och det är synd att behöva ta ut ormarna vid varje matning. De flesta äter bättre om de bor ensamma. Sen kan det bli väldigt svårt att dokumentera när varje orm har ätit, ömsat eller gjort något annat viktigt, om de bor flera.

Jag har sett flera som har haft mer en 1 orm i samma terrarium som en permanent lösning.
Men det har inte varit Kungspyton.
Därav min fråga.
Och som svar på din fråga.
Det behövs inte ytterligare ett terrarium med tillbehör.

Mvh Andreas

1685
794
fluffis:
Masen skrev:

Jag har sett flera som har haft mer en 1 orm i samma terrarium som en permanent lösning.

Mvh Andreas

Javisst, jag har också sett många som har det. De allra flesta sätter sin egen bekvämlighet före ormarnas vålmående och jag blir lika illa berörd varje gång :(
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild