Limma på glas - Hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

99
86
murbo:

Vad fungerar bäst (ger starkast fog) när man ska sätta fast metall mot glas? Ska fästa ett lås i mässingliknande metall på ett glasterrarium.

Har även bla canopycaves från exo terra där tejpen släppte snabbt (sidan som är för tejpad från fabrik), har någon något tips om hur jag ska fästa plastplattan på terrarieväggen (glas)?

Har provat att köpa stark dubbelhäftande tejp men det ramlar ned igen efter ett tag :-/

334
289
LobsterPie:
murbo skrev:
Vad fungerar bäst (ger starkast fog) när man ska sätta fast metall mot glas? Ska fästa ett lås i mässingliknande metall på ett glasterrarium.

Har även bla canopycaves från exo terra där tejpen släppte snabbt (sidan som är för tejpad från fabrik), har någon något tips om hur jag ska fästa plastplattan på terrarieväggen (glas)?

Har provat att köpa stark dubbelhäftande tejp men det ramlar ned igen efter ett tag :-/

Silikon?

99
86
murbo:

LobsterPie skrev:

Silikon?

inte starkt nog, redan provat med canopycavesen....

men tack ändå...

334
289
LobsterPie:
murbo skrev:

inte starkt nog, redan provat med canopycavesen....

Säker på att det inte är starkt nog efter att det härdat? Känns som att det borde klara det mesta. Men då har jag nog tyvärr inget annat tips just nu.

99
86
murbo:
LobsterPie skrev:

Säker på att det inte är starkt nog efter att det härdat? Känns som att det borde klara det mesta. Men då har jag nog tyvärr inget annat tips just nu.

japp härdade i två veckor innan belastning, höll inte ens en dag så silikon är ute ;-)

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Montage fog. Typ PL600 eller sikaflex.

741
681
Binks:
murbo skrev:

japp härdade i två veckor innan belastning, höll inte ens en dag så silikon är ute ;-)

Hade du tvättat av ytorna ordentligt med tex Aceton?
Sen kan det ibland bli sämre fäste om man tar för mycket silikon.
Ett väldigt tunt lager på en tvättad yta brukar sitta som sten.

99
86
murbo:

Binks skrev:

Hade du tvättat av ytorna ordentligt med tex Aceton?
Sen kan det ibland bli sämre fäste om man tar för mycket silikon.
Ett väldigt tunt lager på en tvättad yta brukar sitta som sten.

Jopp tvättade av med aceton innan och har ett hyfsat tunnt lager, på glaset sitter det kvar men inte på plastplattan (upphängningsplattan) :-/

För att förtydliga :-) så är det klippet på bild ett som inte sitter kvar :-/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild