Vad är det för fel på min kameleonts öga??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
ViktorK:
Det ser konstigt ut och han verkar inte kunna se från det vänstra ögat alls, vad kan det vara?

22
13
MattiasP:
ViktorK skrev:
Det ser konstigt ut och han verkar inte kunna se från det vänstra ögat alls, vad kan det vara?

Ta honom till en veterinär.

Medlem i SHF
537
750
Patch:
Vad har du för ljus?

5
0
ViktorK:
Patch skrev:
Vad har du för ljus?

Uv ljus

Medlem i SHF
277
350
Jubari:
Testa badda försiktigt med ljummet vatten på en tops och rulla väldigt försiktigt över ögat. Försök lösa upp hinnan och skaffa ögondroppar och droppa på, finns receptfritt på apotek eller på närmsta veterinärklinik. Blir de bättre så var noga med att spraya lite vatten kring kameleontens huvud dagligen, som en dimma. Köp något som heter Aptus Sentrx ögondroppar kan du använda.

Blir de inte bättre av det så åk till en veterinär. Har själv haft problemet en gång då jag pysslat med kameleonter och avel av olika arter i 8 års tid, ögat på min kameleont blev avsevärt bättre. Du spar pengar på att testa det först. 

5
0
ViktorK:
Jubari skrev:
Testa badda försiktigt med ljummet vatten på en tops och rulla väldigt försiktigt över ögat. Försök lösa upp hinnan och skaffa ögondroppar och droppa på, finns receptfritt på apotek eller på närmsta veterinärklinik. Blir de bättre så var noga med att spraya lite vatten kring kameleontens huvud dagligen, som en dimma. Köp något som heter Aptus Sentrx ögondroppar kan du använda.

Blir de inte bättre av det så åk till en veterinär. Har själv haft problemet en gång då jag pysslat med kameleonter och avel av olika arter i 8 års tid, ögat på min kameleont blev avsevärt bättre. Du spar pengar på att testa det först. 

Lånade aptus sentrx av en kompis, han så att det bara var till hund men testade allt du sa och Det funkade, tack så mycket!!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild