Alba Expo 12 November 2016

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Info för besökare: www.tf-alba.se/expo-36859/besoekare

Info för utställare: www.tf-alba.se/expo-36859/ustaellare

Hoppas vi ses den 12 November på Borgen i Norrköping :)

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:
För den som har Facebook så har vi nu en tävling där man kan vinna fribiljetter

Klicka er in och kolla :)

www.facebook.com/tfalba

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Nu är första tävlingen avgjord och en andra tävling ligger ute :)

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Nu finns en lista över utställare, den uppdateras dagligen :)

www.tf-alba.se/expo-36859/alba-expo

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

För 3:e året i rad så kör vi Projekt Alba vilket är otroligt roligt och intressant projekt som har fört mig (Jonas) till otroliga platser och människor.

För mig har det varit viktigt att besöka dessa platser så man vet vad pengarna går till och få en kontakt med alla dessa fantastiska människor som lägger ner sån otrolig tid och passion på vad dem gör.

Självklart så har jag tagit pengar ifrån min egen ficka för att kunna göra det och det har varit värt varenda krona.

Första året så gav vi stöd till Uganda Reptiles Village där vi hjälpte dem bygga upp och renovera ett par terrarier mm.

Andra året (dvs förra) så gav vi stöd till Kalinga Rainforest Research Station för att hjälpa dem utrusta och utveckla deras forskningsstation ute i djungeln.

I år så har vi valt att stödja Nordens Ark i deras arbete att bevara våra nordiska herptiler.
Vi kommer som vanligt att ha ett bord på Alba Expo den 12 November där allt som säljs på bordet går till Nordens Ark, dvs hela summan.

Vill man skänka saker till bordet så tar vi tacksamt emot det hela dagen på mässan eller om man inte kan ta sig till mässan så kan man kontakta mig så kanske vi kan lösa eventuella transporter.

Vi vet att vi (föreningen) har varit dålig på att lägga upp information om detta men vi ska bättra oss och det kommer komma upp mer info om både tidigare projekt och nuvarande för dem som vill veta mer.

Det kommer även finnas insamlingsbössor och för dem som kommer på Alba Symposium på kvällen så kommer det som vanligt att finnas möjligheter att stödja projektet där.

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:
Vi är otroligt glada och tacksamma över att kunna berätta att Reptilgrottan kommer att sponsra 5% av sin omsättning på Alba Expo 12 November till Projekt Alba.

Projekt Alba stödjer i år Nordens Ark i sitt arbete att bevara våra svenska Herptiler.

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Terrabygg har också hoppat på tåget och skänker några licenser av sitt program som kommer att finnas på Projekt Alba´s bord.

Vill man veta mer om terrabygg och deras program kan man gå in på deras hemsida och läsa där.

www.terrabygg.se/

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

12
7
G_K:
crocodilejonas skrev:

Borde va mer sådana projekt! Super. Vet någon om någon gör det med hassel snoken? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild