Antimögelmedel i färg?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

55
24
Lindskog:
Hej!
står det rätt upp&ner i säkerhetsdatabladet om det innehåller antimögelmedel i färg tex?
Eller heter det något annat i kemiskpråk?

färgen jag tänkt använda är landora kök & bad (våtrumsfärg)
här är säkerhetsdatablad 
www.landora.se/wp-content/uploads/2013/05/LANDORA-KÖK-OCH-BAD-SDS20329.pdf

Mottager också tips på våtrumsfärg som är fri ifrån antimögelmedel ifall min nu skulle innehålla 

2966
1648
Hoggaforfan:
Lindskog skrev:
Hej!
står det rätt upp&ner i säkerhetsdatabladet om det innehåller antimögelmedel i färg tex?
Eller heter det något annat i kemiskpråk?

färgen jag tänkt använda är landora kök & bad (våtrumsfärg)
här är säkerhetsdatablad 
www.landora.se/wp-content/uploads/2013/05/LANDORA-KÖK-OCH-BAD-SDS20329.pdf

Mottager också tips på våtrumsfärg som är fri ifrån antimögelmedel ifall min nu skulle innehålla 

Det står vad ämnet är så vet man inte vad giftet heter så ser man inte det utan oftast står det bland produktbland eller produktbeskrivningarna. Toxititet i vatten är ofta något att gå efter med, antimögel är giftigt främst i kontakt med vatten.

En glasmästare berättade att de skulle renovera en djuraffärs akvarium, ringer tillverkaren och det var inga problem med det silikonet de hade. Det var antimögel i det, så det blev dyrt för silikontillverkaren, varenda fisk dog och arbetet behövdes göras om.

2966
1648
Hoggaforfan:
Jag misstänker att färgen du valt är farlig i rinnande tillstånd men inte i fast men kan ha fel 
Aquatic Acute 1 - H400
Aquatic Chronic 1 - H410

1 på en skala av 10 om jag läser det rätt men som jag sa i pm så är ju inte färger min starka sida ^^
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild