Chili i Terrariet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
15
MrDoriZ:
Är inte så insatt i det här med växter i terrarien. Undrar nu om det är någon som vet ifall det funkar att odla chili i samma terrarium som jag har en Boa.c.i eller om det skulle vara bättre tillsammans med majsisen.

Sen undrar jag om det är att fördra destvatten till regnsystemet istället för kranvatten? Har fri tillgång till det på jobbet. Har en rätt stor balja, ca 10l, så det tar ju typ 2 veckor innan den är tom. 

MvH Oscar du Rietz

40
14
ZzaazZ:
Dest vatten är ju att föredra till regnsystem istället för kranvatten, så slipper du förkalkningar i dysorna och på glasen det kommer på =)

Odla vet jag inte, borde gå men känns ju som iallafall Boa.c.i skulle krossa plantorna

28
57
Anathema218:
Skulle nog skippa odling i ett terrarium. Ffa chili som blir stora plantor är rätt meningslöst att ha i ett terrarium med ormar. När det blommar så skulle nog det mesta ramla av när djuret ömsar, om det ens skulle hinna så långt innan allt är upprivet. 

27
15
MrDoriZ:
Okej, tack för svaren

373
171
Anathawa:
Att dricka destvatten och osmosvatten är skadligt över tid. Tom att bada i osmosvatten är skadligt för dehydrerade ödlor. Gissar att ormen inte dricker vatten? Men vatten med naturlig salthalt är fysiologiskt klart bättre.

Till daggeckon är vi mindre oroliga, osmosvatten är rätt likt regnvatten trots allt. Men marklevande vattendrickare bör få kranvatten att bada och dricka, tror jag.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild