Bakgrund i terrariet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
20
geckolover:
Hej! Jag undrade vad er åsikt på bakgrund i terrariet är? Jag har haft bakgrund i ett av mina terrarier, men min ögonfranshane kröp in bakom hela tiden. (Ett sådant i frigolit som finns i exoterras terrarium) Då tog jag bort den, men terrariet känns naket utan och har märkt att en av mina ödlor hugger mot glaset ibland. Vad tycker ni är bäst att använda som bakgrundsmaterial? (Gärna något naturligt) 

Mvh Maria

321
444
Daniel_S:
Korkbark kanske? Snyggt, naturligt och lätt att få fast. Finns ju färdiga bakgrunder i korkbark att köpa.

2966
1648
Hoggaforfan:
geckolover skrev:
Hej! Jag undrade vad er åsikt på bakgrund i terrariet är? Jag har haft bakgrund i ett av mina terrarier, men min ögonfranshane kröp in bakom hela tiden. (Ett sådant i frigolit som finns i exoterras terrarium) Då tog jag bort den, men terrariet känns naket utan och har märkt att en av mina ödlor hugger mot glaset ibland. Vad tycker ni är bäst att använda som bakgrundsmaterial? (Gärna något naturligt) 

Mvh Maria

Finns korkbark eller xaxim men annars kan du silikona fast bakgrunden du har så kommer han inte bakom?

Själv använder jag sten, sand, lera, torv, barkbitar, jord, pva-lim, cement och säkert något till när jag bygger egna.

14
30
Lexi:
Våran trynsnoksjuvenil klättrade upp på en frigolitbakgrund så vi va tvugna att ta ut våran med. 
Satte den bakom terrariet och hon varken störs av det eller försöker klättra på väggarna. 

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Varför inte bygga en egen bakgrund som sitter bättre mot baksidan av terrariet? =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild